آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد:

ضرورت حمایت دولت از فعالیت نهادهای خیریه

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۳:۳۱:۲۱
کد خبر: ۴۸۶۸۴۹
یکی از مراجع تقلید گفت: در افق نظام اسلامی کارهای خیر نه تنها مانع ندارد بلکه افرادی هستند که به شما می‌پیوندند و کمک می‌کنند و دولت هم در این مسائل واقعاً باید کمک کند البته آن مقدار که لازم است انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم ، آیت‌الله ناصر مکار‌م‌شیرازی در دیدار اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین کشور، هیأت مدیره جامعه خیرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور، رؤسا و مدیران ارشد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه خیرین افرادی هستند که منبع برکات، خیرات و کارهای مهم و قابل توجه هستند، گفت: در مورد کارهای خیری که انجام می‌شود باید چند موضوع را در نظر گرفت اول ببینیم که کجا آسیب‌پذیرتر است؛ یکی از این موارد، مسائل مربوط به خواهران است. در زمانی زندگی می‌کنیم که ابزار گناه خیلی زیاد شده و از همه مهم‌تر فضاهای مجازی آلوده است، این فضاهای مجازی در اختیار همه قرار گرفته و هر چه عوامل فساد بیشتر می‌شود، تلاش و کوشش ما هم به آن نسبت باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: در این شرایط بدانید انجام دادن این کارها از هر زمانی مهم‌تر است، چون خطر بیشتر و آسیب شدیدتر است.

این مرجع تقلید بیان کرد‌: جامعه و خیرین ما متوجه شدند که کارهای فردی خیلی به سامان نمی‌رسد و باید کارها را جمعی انجام داد حالا این کارها و این جمعیت‌های خیری که تشکیل شده و کار از صورت فردی درآمده و به صورت جمعی اجرا می‌شود، بسیار عالی است؛ وقتی کار به صورت جمعی باشد، برنامه‌ریزی می‌شود، روی جاهای آسیب‌پذیر فکر می‌گردد و طبق برنامه انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در افق نظام اسلامی کارهای خیرتان نه تنها مانع ندارد بلکه افرادی هستند که به شما می‌پیوندند و کمک می‌کنند و دولت هم در این مسائل واقعاً باید کمک کند و بداند که خیرین دارند بار دولت را از دوش آن برمی‌دارند؛ بنابراین باید کمک کنند ولی آن مقدار که لازم است انجام نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: همانطور که گفته شد، مشکلات مربوط به زنان جامعه زیاد است. در گذشته مسئله ازدواج به این سختی نبود و دختران زود به خانه بخت می‌رفتند، حالا به علل مشکلاتی که ایجاد شده و ازدواج‌ها سخت است در دانشگاه‌ها جمعیتی که دختران جذب می‌شوند بیش از جمعیت پسران هستند اینها فارغ‌التحصیل می‌شوند و کاری ندارند و به دلایلی ازدواج برای اینها آسان نیست و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه می‌شوند، چون آسیب اینها از دیگر قشرها بیشتر است. حالا چه خوب که بیایند و جذب حوزه‌های علمیه خواهران شوند و یا آنهایی که جذب این حوزه‌ها شده‌اند، به اینها راهنمایی دهند و اینها به جای اینکه خدای ناکرده تبدیل به عنصر نامطلوب شوند، تبدیل به یک عنصر خدمتگزار شوند.

وی سپس با اشاره به تحرکات وهابی‌ها و تلاشی که اخیراً برای راه‌اندازی حوزه‌های علمیه برای خانم‌ها دارند، گفت: آنها پیش از این اصلاً اجازه نمی‌دادند که دختران به این سمت بیایند و مانع تحصیل دختران بودند، حالا حوزه‌های علمیه خواهران درست کرده‌اند که دامنه‌دار و گسترده هستند و در مقابل آنها ما نمی‌توانیم ساکت بنشینیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین تأکید کرد: آماری که از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران داده‌اند، آمار دلگرم‌کننده‌ای است که به برکت فعالیت شما خیرین و برخی دیگر از برادران که توانسته‌اید این همه مدرسه ایجاد کنید، به این مرحله رسیده است.

 

نظر شما