مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان:

کاهش ۵۰ درصد آمار جان باختگان برق گرفتگی در ۶ ماهه نخست سالجاری

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۳:۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۲۹۱
کاهش  ۵۰ درصد  آمار جان باختگان برق گرفتگی در ۶ ماهه نخست سالجاری
مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: آمار جان باختگان برق گرفتگی در 6 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: آمار جان باختگان برق گرفتگی در 6 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

دکتر حمید رضا نظیفی با اعلام این مطلب افزود: آمار جان باختگان برق گرفتگی در 6 ماهه اول امسال 6 نفر مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 50 درصد کاهش داشته است.

عضو شورای قضایی استان همچنین با اشاره به اینکه جان باختگان 6 ماهه نخست امسال همگی مرد بوده اند، تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال گذشته نیز 10 مرد و 2 زن بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

دکتر حمید رضا نظیفی بیان کرد: کل آمار جان باختگان برق گرفتگی سال 1394 تعداد 23 نفربوده است که شامل 2 نفر زن و 21 نفر مرد بوده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی خاطر نشان کرد؛ خطر برق گرفتگی در بدن مرطوب یک میلیون بار بیشتر از بدن خشک است و کسانی که با برق سر و کار دارند باید دمپایی یا کفش هایی با عایق خشک بپوشند و سعی کنند هیچ قسمتی از بدنشان به طور مستقیم با زمین در تماس نباشد.

با دست مرطوب و خیس به کلید، پریز و وسایل برقی دست نزنند و هنگام نظافت مراقب باشند تا آب به تجهیزات برقی و کنتور پاشیده نشود.

وی افزود: خطرناک ترین حالت برق گرفتگی زمانی است که جریان برق از یک دست وارد و از دست دیگر خارج شود.

در این هنگام جریان برق از قلب و ریه گذشته و می تواند باعث از کار افتادن این اعضاء و در نهایت منجر به مرگ شود. مدیر کل پزشکی قانونی لرستان برق‌گرفتگی را ناشی از استفاده غیراصولی از برق دانست و خواستار توجه نسبت به مباحث ایمنی شد.

نظر شما