با حضور فرمانده سپاه ورئیس دانشگاه علوم پزشکی :

نشست هم اندیشی دست اندرکاران اردوهای جهادی و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پرشکی لرستان

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۴:۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۲۴۶۸
نشست هم اندیشی دست اندرکاران اردوهای جهادی و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پرشکی لرستان
نشست هم اندیشی دست اندرکاران اردوهای جهادی و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پرشکی لرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، نشست هم اندیشی دست اندرکاران اردوهای جهادی بهداشتی درمانی، بیمارستانهای ثابت و صحرایی، تیم های تخصصی و عمومی بسیج جامعه پزشکی استان با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با حضور سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابولفضل (ع) لرستان و همچنین کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.
در این نشست که در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت و پیراپزشکی گلدشت برگزار شد، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان ضمن تبریک روز دانشجو شمایی از برنامه های بسیج جامعه پزشکی استان در راستای اردوهای جهادی را ارائه داد.
نبی اله شمس در این باره گفت: ما در سال گذشته افتخار اعزام بیش از 500 تیم تخصصی، عمومی و آموزشی و بیش از 10 پرواز بالگرد که منجر به ارائه خدمت به حدود 15 هزار نفر شد را داشتیم.

 

وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر این، ما همکاری های خوبی با ان جی اوهای مختلف داریم که به انواع مختلف حامی اقشار محروم جامعه هستند. شمس در ادامه از همکاری و حمایت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرد و ابراز داشت:  بیش از 5هزار پزشک و پیراپزشک عضو بسیج جامعه پزشکی داریم که بدون چشم داشت با ما همکاری می کنند و بعضا برگزیدگان کشوری هستند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان در پایان علاوه بر اعزام تیم به مناطق محروم برپایی بیمارستانهای ثابت و صحرایی را در مناطق محروم از مهم ترین برنامه های این سازمان عنوان کرد و تأکید  کرد: قطعا هیچ یک از این برنامه بدون همکاری شما عزیزان میسر نخواهد شد و از این بابت سپاسگزارم.
فرمانده سپاه حضرت ابولفضل (ع) لرستان نیز در این نشست ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جلسه اظهارات خود را با بیان فراز پایانی آیه الکرسی آغاز کرد و گفت: خداوند در این آیه نور و ظلمات را با هم مقایسه می کند که در آن نور همواره واحد و مفرد و ظلمات به صورت جمع عنوان می شود.
سردار مرتضی کشکولی  نور واحد را به خداپرستی تشبیه و همچنین فقر و محرومیت را از شاخه های مهم ظلمات عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید ریشه ی محرومیت را پیدا کنیم چرا که در این زمینه هنوز خوب عمل نکردیم.
وی در ادامه به روایتی از امیر المومنین(ع) اشاره کرد و به نقل از ایشان گفت: هیچ کاخی برافراشته نخواهد شد مگر هزاران خانه ویران شود. سردار کشکولی ادامه داد: دنیای استبدادی امروز مصداق این روایت امام علی(ع) است چرا که در آن دولت های مستبد اجازه نمی دهند محرومیت و فقر از ملت های جهان سوم رخت بر ببندد.
فرمانده سپاه حضرت ابولفضل (ع) لرستان تأکید کرد: مقابله با فقر و محرومیت زدایی یکی ازفلسفه های وجودی انقلاب اسلامی بوده است که متأسفانه ابرقدرتها نمی خواهند اجازه بدهند که انقلاب به این هدف خود برسد و سعی می کنند با ممانعت از محرومیت زدایی محبوبیت انقلاب را در بین مردم خدشه دار کنند.
سردار کشکولی گفت: البته محرومیتی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد مربوط به این دوره نیست و به ظلم و جور حکومت های پادشاهی در بیش از 2000 سال گذشته بر می گردد. وی ادامه داد: در 37 سال بعد از پیروزی انقلاب تلاش های زیادی صورت گرفته است اما عمق محرومیت به حدی است که خیلی بیشتر از اینها نیاز به همت و تلاش است. وی همچنین گفت: مادامی که دولت های مستبد وجود دارند محرومیت زدایی بسیار مشکل خواهد بود.
سردار مرتضی کشکولی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خطاب به دانشجویان که فرمودند این مردم هستند که ولی نعمت های ما هستند، افزایش کارآمدی نظام در رفع مشکلات اقتصادی،تقویت عناصر ماندگار ساز انقلاب، تقویت زمینه افزایش اقتدار ملی و رفع چهره فقر و محرومیت از مناطق محروم کشور را چهار دغدغه ی معظم له عنوان کرد و گفت: بنده ضمن تشکر از قشر دانشجویان از ایشان توقعاتی دارم که شامل اهتمام مردم داری و مردم یاری، توسعه و هدفمند سازی فرهنگ محرومیت زدایی و همچنین دغدغه مند و دردمند کردن قشر دانشجویان می شوند.
وی با اشاره به برنامه های محرومیت زدایی سپاه حضرت ابولفضل(ع) در لرستان عنوان کرد: برای شروع این برنامه 100 دهستان را در نظر گرفته ایم که زیر مجموعه های زلقی، شاهیوند، کشور، میربگ جنوبی و هومیان می باشند.
سردار کشکولی در پایان گفت: این برنامه در چهار بعد زیرساخت، بهداشت و درمان، فرهنگ و اشتغال زایی خواهد بود که برای عملی شدن آن به ویژه در بحث بهداشت و درمان به کمک های مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی استان نیازمندیم.
شایان ذکر است در پایان نشست و با حضور سردار مرتضی کشکولی، کوروش ساکی و حجت الاسلام و المسلمین رضا مرادیان(مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان) از تلاشگران اردوهای جهادی بسیج جامه پزشکی تقدیر به عمل آمد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز