استاندار ایلام:

در تلاش هستیم همه طرح های تعطیل شده قابل بازگشت به عرصه تولید را فعال کنیم

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۴:۴۶:۲۶
کد خبر: ۴۹۲۴۹۴
در تلاش هستیم همه طرح های تعطیل شده قابل بازگشت به عرصه تولید را فعال کنیم
باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی آنچنان که مدنظر مقام معظم رهبری و همه ما نیز هست، شکل بگیرد.

به گزارش برنا- ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: گاهاً شاهد ارائه طرح های غیرقابل توجیه اقتصادی از جانب متقاضیان هستیم که با توجه به محدودیت منابع در تلاش هستیم تسهیلات بانکی در اختیار طرح های دارای توجیه اقتصادی قرار گیرد.

وی در خصوص واحدهای تولیدی استان ایلام ابراز داشت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که از مجموع 500 واحد اجرا شده در سطح استان، 300 واحد فعال و مابقی غیر فعال بودند که از مجموع واحدهای غیرفعال، 70 واحد از آنها قابل بازگشت به عرصه تولید نبودند.
استاندار ایلام در این خصوص اضافه کرد: در تلاش هستیم همه طرح های تعطیل شده قابل بازگشت به عرصه تولید را فعال کنیم که این امر می توان به رونق تولید و افزایش سطح اشتغال در استان کمک کند.
وی در خصوص حمایت از تولید اظهار داشت: این یک امر دوطرفه است و نمی توان تنها از دولت و بانکها انتظار داشت، بلکه مدیران واحدهای تولیدی نیز باید به سهم خود در این زمینه تلاش نمایند.
مروارید در خصوص بازارچه های مرزی نیز گفت: در تلاش هستیم که بازارچه های شهابی و چیلات را راه اندازی کنیم تا مشکلات بازرگانان استان در زمینه صادرات کالا مرتفع گردد.
وی همچنین در خصوص رفع مشکل تأمین شیر واحدهای لبنات استان ابراز داشت: با راه اندازی گاوداری صنعتی ایوان این مشکل مرتفع خواهد شد.
استاندار ایلام در پایان گفت: باید تلاش کنیم که اقتصاد مقاومتی آنچنان که مدنظر مقام معظم رهبری و همه ما نیز هست، شکل بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز