استاندارخراسان رضوی:

عملکرد دستگاه های متولی حوزه ی حمل و نقل جاده ای استان در کاهش تلفات قابل تقدیر است

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۹:۳۶:۰۵
کد خبر: ۴۹۴۲۱۷
عملکرد دستگاه های متولی حوزه ی حمل و نقل جاده ای استان در کاهش تلفات قابل تقدیر است
استاندار خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت روز ایمنی، حمل و نقل و رانندگان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع)، خدمت در نظام جمهوری اسلامی را توفیقی از جانب خداوند دانست که نصیب کارگزاران شده است و افزود: این خدمت در  استانی که منتسب به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است؛ توفیقی مضاعف است که باید قدردان آن بود.

وی با اشاره به تردد سالانه بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی در استان، گفت: حجم قابل توجهی از این زائران از طریق حمل و نقل جاده ای و یا وسائل نقلیه ی شخصی به مشهد مقدس مشرف می شوند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: این حجم تردد، مسئولیت متولیان امر را در تمهید شرایط سفر ایمن و آسان برای زائران و مسافران، سنگین تر کرده است.

رشیدیان به کاهش 140 نفری تلفات جاده ای در هشت ماهه ی گذشته اشاره  و تاکید کرد: عملکرد دستگاه های متولی حوزه ی حمل و نقل جاده ای استان در این حوزه قابل تقدیر است.

وی استمرار این روند را تا پایان سال و سالیان آینده خاطر نشان و تصریح کرد: این مهم به مدد حضور موثر پلیس راه، نیروهای راهداری، امداد و همچنین اقدامات صورت گرفته شامل: اصلاح 35 نقطه ی حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان، نصب علائم هشدار دهنده و اصلاح هندسی جاده ها، حاصل شده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در دستیابی به این توفیق، وجود رانندگان با تجربه، متعهد و پایبند به قوانین راهنمایی و رانندگی است که جا دارد از این عوامل نیز تقدیر شود.

رشیدیان با بیان این که در خراسان رضوی خصوصی سازی در حوزه ی حمل و نقل به معنای واقعی کلمه اجرایی شده است؛ گفت: نقش شرکت های حمل و نقل نیز در این مسیر قابل توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از راه به عنوان محور توسعه یاد کرد و افزود: دولت یازدهم در رسیدگی و تامین زیر بنا و روبناهای حمل و نقل بار، مسافر و جاده، اهتمام ویژه ای داشته است به گونه ای که تنها در خراسان رضوی طی سه سال گذشته 200 هزار تن قیر برای ترمیم، تعمیر و بهسازی جاده های استان اختصاص یافته است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که حدود 145 هزار تن از این قیرها به صورت رایگان به استان تحویل شده است؛ از مساعدت وزارت راه و شهرسازی و همراهی پیمانکاران در اجرای پروژه های راه سازی قدردانی کرد.

رشیدیان گفت: اهتمام متولیان امر در دولت و استان، ارتقای ایمنی، کیفی سازی خدمات، کاهش هزینه ها، کوتاه کردن زمان حمل و نقل و سفر، توسعه ی جاده ها است.

وی افزود: شاهد این مدعا افزایش امکانات امدادی  نظیر اختصاص آمبولانس، افزایش هلی کوپتربه چهار فروند، نصب دوربین های کنترل و نظارت و ... می باشد.

استاندار خراسان رضوی به موضوعاتی از قبیل تلاش برای پرداخت تسهیلات به رانندگان برای نو سازی ناوگان و همچنین جوان کردن سیستم حمل و نقل جاده ای اشاره و تاکید کرد: این موارد با جدیت پیگیری خواهد شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از نخستین کتابچه ی حمل و نقل و سفرهای جاده ای توسط استاندار خراسان رضوی رونمایی و از مشاور استاندار در امور روابط عمومی به دلیل مساعدت در برگزاری این همایش و اطلاع رسانی در این حوزه، راهدار، سرمایه گذار، خیر، و تعدادی از دست اندرکاران بخش حمل و نقل تقدیر شد.  

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز