رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اعلام کرد:

پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در محمودآباد

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۰۱۹۲۳
پرداخت ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در محمودآباد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محمودآباد گفت: از مجموع 54 واحد صنعتی محمودآباد تاکنون 24 واحد جهت بهره مندی از بسته حمایتی رونق تولید به بانک های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ عباسعلی زمانی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محمودآباد، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در محمودآباد گفت: از مجموع 133 واحد صنعتی و تولیدی دایر در شهرستان محمودآباد تعداد 54 واحد در سامانه بهینه یاب درخواست تسهیلات خود را ثبت نموده که از این تعداد 24 واحد به بانکهای عامل جهت اخذ بسته رونق تولید معرفی شدند.

وی همچنین از اختصاص 110 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای 9 واحد صنعتی خبر داد و گفت: با تزریق این مبلغ تسهیلات در قالب سرمایه در گردش 81 نفر در این واحدهای صنعتی و تولیدی مشغول بکار شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محمودآباد همچنین مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی را عدم تامین سرمایه در گردش و تامین نقدینگی مورد نیاز جهت راه اندازی واحدها و عدم دسترسی به بازار فروش داخلی و خارجی و بالا بودن قیمت های تمام شده محصولات و جریمه و اعمال نرخ سود بانکی در پی افزایش بدهی واحدها با توجه به تسهیلات اخذ شده از بانک ها  عنوان کرد و افزود: واردات بی رویه کالاهای خارجی بی کیفیت و نبود مشوق های سرمایه ای باعث شده است تا سرمایه گذاری در این بخش باچالش های زیادی روبرو شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 133 واحد صنعتی شهرک صنعتی محمودآباد 53 واحد آن فعال و 6 واحد نیمه فعال و  28 واحد غیر فعال و 46 واحد در مرحله خرید زمین و صدور پروانه فعالیت می باشند.

نظر شما