عضو شورای اسلامی شهرقدس بیان کرد:

حفاری های غیر اصولی ادارات خدمات رسان بلای جان اعتبارات شهرداری است

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۲:۵۴:۲۶
کد خبر: ۵۰۲۱۰۱
حفاری های غیر اصولی ادارات خدمات رسان بلای جان اعتبارات شهرداری است
خدابخش محمدزاده پودینه گفت: بر اساس اعلام حوزه معاونت عمرانی شهرداری در حال حاضر نزدیک به 6 میلیارد تومان بدهی آب و فاضلاب از محل حفاری های درخواست شده قطعی می باشد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، خدابخش محمدزاده پودینه گفت:  اعتبارات دولتی ادارات خدمات رسان همچون آب، مخابرات ، گاز و برق معمولا به علت سیر مراحل اداری و اعتباری در نیمه دوم تخصیص و واریز می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل حفاری های این ادارت معمولا در نیمه دوم سال انجام می شود و شهرداری نیز به علت شرایط جوی بهتر اعتبارات عمرانی خود را در 9 ماهه سال انجام می دهد که همین امر موجب بوجود آمدن نا هماهنگی در برخی امور می شود.

عضو شورای اسلامی شهرقدس بیان کرد : با این حال شهرداری همواره قبل از اقدام به آسفالت معابر از تمامی دستگاههای خدمات رسان استعلام لازم را بعمل می آورد، اما متاسفانه در اکثر مواقع پس از انجام عملیات آسفالت این ادارات به دنبال کسب مجوز حفاری هستند و همچنین موضوع بلای جان اعتبارات شهرداری است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که اداره مخابرات و آب و فاضلاب بیشترین حفاری را از شهرداری درخواست نموده اند.

پودینه افزود: آب و فاضلاب نزدیک به ۳۰ کیلومتر از شهرداری درخواست مجوز حفاری کرده که بخشی از آنها انجام و بخش دیگر در حال انجام است، اداره مخابرات یکی دیگر از دستگاههای خدماتی نیز نزدیک 15 کیلومتر درخواست مجوز حفاری و کابل گذاری و توسعه شبکه را از شهرداری داشته هر چند ترمیم نوارهای حفاری توسط اداره مخابرات توسط خود آن اداره انجام می شود ولی هزینه های روانی ایجاد شده برای شهروندان بسیار زیاد می باشد و حفاری های ایجاد شده توسط اداره آب و فاضلاب در فصل سرما و در نیم سال دوم و با توجه به شرایط جوی و عدم ترمیم و اصلاح آن توسط اداره فوق و کار سازی آن در حسابهای فی مابین مشکلات بسیار زیادی را برای شهروندان و شهرداری ایجاد نموده است.

عضو شورای اسلامی شهرقدس عنوان کرد: بر اساس اعلام حوزه معاونت عمرانی شهرداری در حال حاضر نزدیک به 6 میلیارد تومان بدهی آب و فاضلاب از محل حفاری های درخواست شده قطعی می باشد که انجام این امور برای شهرداری و مدیریت شهری نیز سنگین می باشد و با توجه به نیاز مبرم به شبکه فاضلاب و توسعه زیر ساخت های آب توقف صدور مجوزها حفاری نیز در حال حاضر امکان پذیر نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز