دستگیری باند۶نفره سارقین احشام

کاهش ۷۸درصدی سرقت احشام در اصفهان

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۳:۵۵:۰۲
کد خبر: ۵۰۲۱۲۶
کاهش ۷۸درصدی سرقت احشام در اصفهان
اعضای یک باند 6 نفره که اقدام به سرقت بیش از 200 رأس دام در شهرستان های مختلف استان کرده بودند حین انجام سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش برنا از اصفهان،سرهنگ"ستار خسروی" رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: در پی وقوع سرقت احشام در شهرستان های غربی، شمالی و شرقی استان و اعلام شکایت دامداران به پلیس موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان با خراب کردن دیوار دامداری و گله داری ها اقدام به سرقت احشام دامداران کرده و سپس به وسیله یک دستگاه خودرو از شهر خارج می گردند که با اقدامات ویژه و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مخفیگاه اعضای باند 6 نفره سارقان در یکی از شهرستان های استان مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که سارقان در شب یکی از ایام تعطیلات قصد انجام سرقت دیگری را دارند که با هوشیاری و اقدام به موقع و به هنگام ماموران سه نفر از اعضای این باند حین انجام سرقت دستگیرشدند.

سرهنگ خسروی عنوان داشت: با دستگیری متهمان، سه همدست دیگر آنان نیز به فاصله 3 ساعت بعد در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه از این سارقان تعداد 21 راس دام کشف شده است گفت: متهمان در ظرف سه ماه فعالیت مجرمانه ای که داشتند بیش از 200 رأس سرقت دام را در شهرستان های مختلف به سرقت برده بودند که تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس اگاهی استان با بیان اینکه سرقت احشام یکی از جرایمی است که براثر سهل انگاری مالباختگان در سطح استان رخ می دهد بیان داشت: با دستگیری این باند میزان سرقت احشام 78 درصد کاهش پیدا کرده است که با تلاش های صورت گرفته و افزایش مهارت دامداران امیدواریم این رقم جرم را در استان به صفر برسانیم.

 

نظر شما