رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی :

امروز جوامع مسلمانان از رسم‌های اسلامی خالی شده اند

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۰۸:۰۴:۰۵
کد خبر: ۵۰۲۲۳۹
امروز جوامع مسلمانان از رسم‌های اسلامی خالی شده اند
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: «به نشر» سنگر صیانت از فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی ن‍ژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل و سرپرست به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با بیان اینکه این مجموعه یکی از سنگرهای صیانت از فرهنگ اسلامی است که با انتصاب به آستان مقدس حضرت رضا(علیه‌السلام) می‌تواند تاثیرگذاری دو چندانی در حوزه فرهنگ کشور و جهان اسلام داشته باشد، افزود: این مجموعه به عنوان یکی از مراکز نشر فرهنگ غنی رضوی می‌تواند راه گشای بسیاری از مسائل فرهنگی در جهان اسلام شود.

 وی با اشاره به اینکه «به نشر» می‌تواند با بهره گیری از مزیت انتصاب به آستان قدس رضوی، گام‌هایی موثری در راستای تحقق منشور هفتگانه رهبری معظم به ویژه بند چهارم آن بردارد؛ خاطرنشان کرد: چاپ و نشر محتوای غنی و توزیع متناسب، توجه و رسیدگی به موضوع کمک و دستگیری از محرومان و گسترش کمی و کیفی موضوعات فرهنگ اسلامی از جمله مواردی است که در حوزه چاپ و انتشار کتاب در «به نشر» باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه جبهه فرهنگی مهم‌ترین خاکریز دفاع از مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) است، به تهدیدات و توطئه‌های گسترده نظام سلطه علیه جهان اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: امروز جهان اسلام و ارزش‌های اسلامی بیش از هر زمانی مورد هجوم استکبار است و این تهدیدات دیگر تنها معطوف به عرصه نظامی نیست.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، القاعده و داعش سه مولود شوم استکبار در جهت تامین منافع نامشروع نظام سلطه هستند؛ گفت: این سه مولود شوم استکبار آسایش و امنیت منطقه خاورمیانه را به مخاطره انداخته‌اند و هرچه این گروه‌ها در عرصه نظامی جنایت و کشتار انجام داده‌اند، به میزانی بیشتری در حوزه فرهنگ و افکار به پیکره جامعه اسلامی ضربه وارد کرده‌اند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم با فرهنگ جهاد و مقاومت، عزت و افتخار را برای جهان اسلام و شکست و ذلت را برای استکبار به بار آورده‌اند؛ اما باید دانست بخش مهم دیگری از عرصه مبارزه با افکار انحرافی داعش، حوزه فرهنگ و اندیشه است.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد با اشاره به تبلیغات گسترده گروه‌ تروریستی تکفیری داعش، تصریح کرد: باید ابعاد فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای این گروه‌های افراطی مورد بررسی قرار گیرد و روش‌های چگونگی جذب نیروی آن‌ها از قلب اروپا برای عملیات انتحاری و تروریستی مشخص و سپس برای مقابله با آن راهکار تدوین شود.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از مشکلات امروز جوامع اسلامی به سبب دوری از فرهنگ اهل بیت(علیهم‌السلام) ایجاد شده است؛ تصریح کرد: متاسفانه امروز جوامع مسلمانان از اسماء اسلامی سرشار، اما از رسم‌های اسلامی خالی شده و احیا و حفظ ارزش‌‌ها و مبانی ناب و اصیل اسلامی از وظایف خطیر جبهه فرهنگی است.

در ابتدای این مراسم  سیداحمدمیرزاده سرپرست به نشر با ارائه گزارشی گفت: حجم تولیدات به نشر در سال 95 تاکنون رکورد سی ساله تولیدات به نشر را شکسته است.

وی با بیان اینکه تاکنون در سال جاری 305 عنوان کتاب در این انتشارات به چاپ رسیده است، افزود: همچنین 70عنوان اثر زیرچاپ بوده و 50عنوان دیگر نیز تاپایان سال منتشر می شود و با این آمار، تولیدات «به نشر» در سال جاری نسبت به سال گذشته 2.5 برابر و نسبت به متوسط بهترین های سال های گذشته نزدیک به دوبرابر شده است.

سرپرست سابق «به نشر» ، تمرکز موضوعی تولیدات، تغییر از اثرپذیریی به اثرآفرینی و ورود به بعضی از مباحث خاص ارزش های نظام ولایی را از دیگر فعالیت های «به نشر» در سال جاری برشمرد.

شایان ذکر است مراسم تکریم و معارفه سرپرست،مدیرعامل سابق و جدید شرکت به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) روز سه شنبه با حضور رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ، جمعی از مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی و پرسنل شرکت به نشر در محل نمازخانه این شرکت برگزار شد و در این مراسم از جواد محمدزاده مقدم مدیر عامل و سیداحمد میرزاده سرپرست پیشین به نشر قدردانی و حسین سعیدی به عنوان مدیرعامل جدید این موسسه معرفی شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز