استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

ابلاغ ۶۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مطالبات استان

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۰:۴۷:۰۲
کد خبر: ۵۰۴۶۷۸
ابلاغ ۶۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مطالبات استان
با حضور استاندار خراسان رضوی جلسه ی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این جلسه ضمن تسلیت ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: این عالم برجسته نه تنها در حوزه مسائل مدیریتی و راهبردی در عرصه ی اقتصادی نیز صاحب نظر و در موضوع توسعه نیز تفکری باز، برجسته و کارآمد داشت.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ 100 درصدی 606 میلیارد و 800 میلیون تومان از مطالبات استان، گفت: این اعتبار مربوط به مصوبات سفرهای رئیس جمهوری، هیات دولت و برخی مسئولان تراز اول کشور طی سال های اخیر می باشد که به دستگاه های ملی و استانی ابلاغ شد.

رشیدیان افزود: 582 میلیارد تومان از این اعتبارات به دستگاه های ملی ابلاغ شده که لازم است سازمان های مربوطه استانی نسبت به جذب فوری آن از متناظر ملی و وزارتخانه ی متبوع خود اقدام نمایند.

استاندار خراسان رضوی گفت: 24 میلیارد و 800 میلیون تومان آن نیز مربوط به دستگاه های استانی است که اعتبار 120 میلیارد تومانی کشف رود برای سال های 94 و 95 و همچنین اعتبارات حاشیه ی شهر مشهد مقدس، تکمیل برخی پروژه های نیمه تمام، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری، توسعه ی خط یک قطار شهری، کمربند سبز و بیمارستان فریمان، در آن وجود دارد.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در دنیا برای سرمایه گذاری رقابت جدیی وجود دارد؛ تصریح کرد: خراسان رضوی با توجه به ویژه گی های منحصر به فردی که در این زمینه دارد؛ باید به فعالیت در حوزه ی سرمایه گذاری توجه بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این حوزه باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، خراسانی ها مقیم خارج، سرمایه گذاران خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در استان دارند و همچنین سرمایه گذاران داخلی استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که نباید بگذاریم مزیت های قانونی، تابع نگاه های فصلی، سلیقه ای و زمانی باشد؛ افزود: تمامی دستگاه های اجرایی مکلفند فرآیندهای خود در این حوزه را با نگاه اعتماد و کارآیی، تسهیل کنند.

رشیدیان گفت: به منظور جذب هر چه بهتر و بیشتر سرمایه گذاران خارجی در استان، ستاد سرمایه گذاری خراسان رضوی که در سال 93 ایجاد و پس از مدتی تعطیل شده؛ مجدد احیا شود و فعالیت خود را با جدیت دنبال کند.

گفتنی است؛ در این جلسه نسخه ی اولیه ی کتاب جدید فرصت های سرایه گذاری خراسان رضوی که در آن 66 پروژه معرفی شده رونمایی گردید.

همچنین از سایت جدید مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که قبلا دو زبانه (فارسی و انگلیسی) بود با اضافه شدن زبان عربی؛ رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز