مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴ پروژه همزمان با ایام‌الله دهه فجر در همدان

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۱۰۲۸۵
افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴ پروژه همزمان با ایام‌الله دهه فجر در همدان
سید هادی حسینی‌بیدار از افتتاح و بهره‌برداری از 14 پروژه همزمان با ایام‌الله دهه فجر در همدان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 69 میلیارد و 434 میلیون ریال انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح و بهره‌برداری از 14 پروژه همزمان با ایام‌الله دهه فجر در همدان خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 69 میلیارد و 434 میلیون ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر در همدان چهار پروژه،در ملایر پنج پروژه، در شهرستان نهاوند دو پروژه، در فامنین یک مورد پروژه و در شهرستان رزن دو پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح مدیریت هوشمند فشار شبکه توزیع آب همدان خبر داد و اظهار کرد: به منظور مدیریت هوشمند فشار شبکه توزیع آب به تعداد 43 دستگاه کنترل‌گر فشارشکن بر روی دستگاه‌های فشارشکن شهر همدان نصب شده است.

وی با بیان اینکه با نصب این دستگاه‌ها با استفاده از سیستم نرم‌افزاری تحت وب، فشار شبکه توزیع آب شهر همدان به صورت هوشمند کنترل و تنظیم می‌شود، گفت: اجرای این پروژه باعث کاهش هدررفت آب شبکه توزیع، کاهش حوادث و اتفاقات شبکه توزیع، بالا رفت عمر تأسیسات شبکه، ذخیره شبانه آب در مخازن و سایر موارد شده است.

مهندس حسینی‌بیدار اضافه کرد: خرید، حمل، نصب، راه‌اندازی، آموزش و بهره‌برداری یکساله تله متری و کنترل از راه دور تأسیسات خطوط آبرسانی شهر همدان نیز از دیگر پروژه‌های شهر همدان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کنترل از راه دور در تأسیسات آب تصریح کرد: به منظور مدیریت و کنترل از راه دور و مانیتورینگ تأسیسات و تجهیزات اندازه‌گیری شهر همدان با نصب تجهزات ابزار دقیق و مخابراتی در چاه‌ها، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ این تأسیسات به صورت هوشمند قابلیت کنترل و مانیتور را در اتاق کنترل مرکزی پیدا می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان از راه‌اندازی پکیج تصفیه آب دره مرادبیگ خبر داد و گفت: افزایش دبی 30 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده توسط تکنولوژی فیلتر دیسکی در این صورت محقق خواهد شد.

وی به افتتاح ساختمان اداری آبفای جورقان اشاره کرد و گفت: ساختمان اداری آبفای فامنین و ساختمان اداری آبفای برزول از دیگر پروژه‌‌های قابل افتتاح آب و فاضلاب در ایام دهه فجر است.

مهندس حسینی‌بیدار به افتتاح نصب سه فقره شیر فشارشکن در ملایر اشاره کرد و یادآور شد: این دستگاه‌ها برای مدیریت فشار آب در میدان دکتر بابک، میدان میلاد و ابتدای جاده گلوشجرد نصب خواهد شد.

وی از کلنگ‌زنی ساختمان اداری آبفای زنگنه خبر داد و گفت: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب و توسعه و اصلاح شبکه آب نیز در این شهرستان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اجرای عملیات لوله‌گذاری و توسعه شبکه فاضلاب شهر نهاوند خاطرنشان کرد: توسعه شبکه فاضلاب و اصلاح، توسعه و شبکه آب شهرستان رزن نیز از دیگر پروژه‌ها به شمار می‌رود.

وی از کلنگ‌زنی پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب شهرستان بهار خبر داد و بیان کرد: این پروژه هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون ریال نیاز دارد.

 

نظر شما