شهردار ارومیه :

راه برون رفت از رکود اقتصای حاکم بر مدیریت شهری جذب سرمایه گذار است

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۱:۴۷:۰۵
کد خبر: ۵۱۰۳۸۸
راه برون رفت از رکود اقتصای حاکم بر مدیریت شهری جذب سرمایه گذار است
شهردار ارومیه تنها راه برون رفت از رکود اقتصای حاکم بر مدیریت شهری را جذب سرمایه گذارعنوان کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور گفت: باید با جذب سرمایه گذار و سایر منابع مالی در افزایش و تحقق درآمد های پایدار گام برداشت.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه روشهای سنتی درآمدی دیگر پاسخگوی نیاز شهرداریها و شهروندان نیست، افزود: شهرداری‌ها باید به سمت کسب درآمدهای پایدار بروند تا بتوانند شهر را به‌صورت خودکفا اداره کنند.

حضرت پور افزود: استفاده از پروژه های مشارکتی و جذب سرمایه گذاری و کاهش هزینه ها را میتوان از راه های بهبود وضعیت شهرداری ها برشمرد.

 وی با بیان اینکه پروژهای سرمایه گذاری در شهر ارومیه نسبت به گذشته با سرعت بیشتری  در حال اجرا است، بیان کرد:  پروژه های بزرگ سرمایه گذاری و مشارکتی از قبیل مجتمع های  خدماتی، تجاری و رفاهی رزت، تکبیر، اوریاد و چندین پروژه  دیگر  سرمایه گذاری در دست اجرا است .

حضرت پور با اعلام اینکه پروژه های رزت و اوریاد از پیشرفت مناسبی در ساخت برخوردار است، گفت:  مشکلات پروژه  سرمایه گذاری تکبیر  نیز رفع شده و عملیات ساخت  این پروژه تا پایان سال جاری  از سر گرفته می شود.

وی ادامه داد:  شهرداری ارومیه به دنبال فروش این مجتمع ها نیست و به دنبال این است که با اجرای پروژه های سرمایه گذاری  بخش عمده ای از درآمدها را از طریق  اجاره مستغلات تامین کند.

شهردار ارومیه رضایت نسبی خود را از روند جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه های سرمایه گذاری  در شهر ارومیه اعلام کرد و گفت: امسال رکود مسکن و مشکلات اقتصادی منجر شده  که روند اجرای پروژه های سرمایه گذاری از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشد .

وی  با یادآوری اینکه شهرداری ها به درآمد های پایدار نیاز دارند، اظهار کرد: شهرداری ها  باید از طریق املاکی که دارند نه از طریق فروش بلکه با اجاره مستغلات و کارهای خدماتی  ارزش افزوده ایجاد کنند.

شهردار ارومیه گفت:  اولویت در جذب سرمایه گذار با  سرمایه گذاران  بومی و بعد از آن کشوری و خارجی است و شهرداری ارومیه آماده استقبال ازاین سرمایه گذاران با فراهم آوردن بستر های  مناسب سرمایه گذاری است.

وی با  تاکید بر اینکه  مقوله سرمایه گذاری در شهر ارومیه، توسعه و آبادانی شهر را رقم می زند، یادآور شد:  سرمایه گذاری باعث توسعه اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد فرصت های اشتغال در شهر می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز