فرمانده انتظامی استان لرستان:

رفتار جوانان تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۲:۰۵:۴۳
کد خبر: ۵۱۰۴۰۸
رفتار جوانان تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است
فرمانده انتظامی استان لرستان با تاکید بر اینکه با پایه ریزی علمی و بستر سازی فرهنگی می توان امنیت اجتماعی را در جامعه به نحو مطلوب افزایش داد، گفت: دستگاه ها با همنوایی و همراهی یکدیگر می توانند در مسیر پیشرفت و توسعه جامعه گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ، سردار "محمد قنبری" در دیدار با "خدا نظر دریکوند "مدیر کل آموزش و پرورش استان، گفت : برای کاهش ناهنجاری های جامعه، مسئولان باید نگاه پیشگیرانه در دستگاه ها را تقویت کنند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش به عنوان محیطی خاص و شناخته شده برای همه افراد جامعه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم و ارزشمند بوده و پلیس از این ظرفیت عظیم در راستای کاهش معضلات و آسیب ها بهره خواهد برد.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر رفتار جوانان تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است، اظهار داشت: در هدایت صحیح این رفتارها و شکل گیری شخصیت سالم، نقش خانواده به عنوان مهمترین نهاد تربیتی در کنار آموزش و پرورش مهم و حساس است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر ریشه یابی آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: با پایه ریزی علمی و بستر سازی فرهنگی می توان امنیت اجتماعی را در جامعه به نحو مطلوب افزایش داد.

قنبری بیان داشت: پلیس، مسئولیت ایجاد نظم و امنیت و آموزش و پرورش، نقش تعلیم و تربیت را در جامعه بر عهده دارد و دانش آموزان به عنوان مهمترین سرمایه های آینده کشور باید مورد توجه و عنایت همه سازمان ها باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش در امر پیشگیری و تعلیم و تربیت بهره گیری حداکثری و ثمربخش داشت، گفت: خوشبختانه تعامل بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش مطلوب بوده و این دو مجموعه با مشارکت و همدلی توانسته اند اقدامات شایسته ای در حوزه های مختلف بخصوص عرصه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی انجام دهند.

تعامل پلیس و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

در ادامه این دیدار "خدانظر دریکوند" مدیر کل آموزش و پرورش استان با تقدیر از تعامل سازنده پلیس در راستای ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان بیان داشت: امروزه پلیس و آموزش و پرورش به عنوان دو نهاد با اهمیت در فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش پررنگی دارند.

وی اظهار داشت :بدون امنیت، دست یابی به هیچ دانشی به سهولت میسر نمی شود و کسب علم و دانش، اجتماع را در برابر انواع آسیب هایی که بنیان نظم و امنیت جامعه را متزلزل خواهد ساخت، مصون می دارد.

دریکوند در پایان گفت: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت اجتماعی و فردی است که توسعه این امنیت نیازمند مشارکت همه نهادها بوده و مصداق این امر حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس است و آموزش و پرورش نیز با آموزش نظم و قانون پذیری می تواند در امر امنیت اجتماعی سهیم باشد.

 

نظر شما