عملکرد اقتصادی دولت روحانی؛

از اذعان مراکز معتبر بین‌المللی اقتصادی تا انکار مخالفان داخلی !

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۱۰۵۲۰
از اذعان مراکز معتبر بین‌المللی اقتصادی تا انکار مخالفان داخلی !
استاندار سمنان با تمجید از عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر گفت: همه کارشناسان و سازمان‌های معتبر بین‌المللی موفقیت‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید را تایید و عده‌ای از مخالفان دولت در داخل همواره آن را انکار می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا خباز در آستانه روز جهانی گمرک در دیدار با مدیرکل و معاونین گمرک سمنان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به گواهی آمار دستگاه‌های مسئول داخلی و مراکز معتبر بین‌المللی عملکرد بسیار درخشانی در حوزه اقتصادی داشته است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی بالای پیش‌بینی شده برای ایران در مراکز معتبر بین‌المللی گفت: دولت یازدهم در بدترین شرایط مالی و اعتباری دستاوردهای بزرگی در حوزه اقتصادی داشته که تک‌رقمی کردن نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی کشور از 6.8 به 4.4 درصد، مثبت شدن تراز تجاری کشو.ر و پیشی گرفتن صادرات از واردات و... از جمله آنها است.

استاندار سمنان با بیان اینکه خدمات و اقدامات انجام شده در کشور حکایت از تلاش بالای مسئولان دولتی دارد گفت: همه مراجع بین‌المللی بر این موفقیت‌های اقتصادی کشور مهر تایید می‌زنند اما همچنان عده‌ای به‌دلیل نگرش گروهی به اقتصاد این دستاورد بزرگ نظام و دولت را انکار و نفی می‌کنند.

خباز به تقدیر از خدمات گمرک کشور و استان پرداخت و گفت: گمرکات کشور از ۵۹ سال پیش که اولین دفتر گمرکی در کشور ایجاد شده تا کنون همواره و به‌تدریج بر کیفیت خدمات‌رسانی خود افزوده‌اند.

وی با اشاره به تحولات بنیادی ایجاد شده در گمرک در سه-چهار سال اخیر گفت: با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اعتباری، عملکرد گمرک ایران در این سال‌ها به‌گونه‌ای بوده که می‌توان از آن به معجزه تعبیر کرد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان به اجرایی شدن سامانه جامع گمرکی در دولت دکتر روحانی اشاره کرد و افزود: این سامانه بستر را برای صادرات بیشتر ، توسعه بازارهای صادراتی و کاهش زمان و هزینه صادرات و واردات فراهم کرده است.

وی با اشاره به اقدامات گمرک سمنان در این حوزه گفت: رکورد شکنی گمرک استان در کاهش زمان ترخیص کالا از ۲۶ روز به کمتر پنج روز در استان سمنان چیزی شبیه به یک معجزه در تاریخ گمرک است که از دیرباز آرزوی بسیاری از مسئولان کشور بوده که در این دولت و در همه استان‌ها محقق شد.

وی با بیان اینکه استان سمنان هم در حوزه تولید و هم در حوزه صادرات محصولات از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است اضافه کرد: این ظرفیت‌ها بستر را برای جذب سرمایه‌گذاران در استان فراهم کرده است.

استاندار با اشاره به همراهی مسئولان استان با فعالان اقتصادی گفت: به گفته ی سرمایه‌گذاران بزرگ کشور استان سمنان از سلامت رفتار و برخورد بسیار خوب مسئولان سود می‌برد و خوشبختانه همین ویژگی در کنار ظرفیت‌های بالقوه استان و وحدت بالا سبب شده که بستر برای رشد و توسعه استان فراهم باشد.

 

نظر شما