استاندار کرمانشاه:

نباید با تصمیمات غلط معضل جدیدی برای شهر کرمانشاه ایجاد کرد

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۳:۰۵:۲۷
کد خبر: ۵۱۰۵۲۶
نباید با تصمیمات غلط معضل جدیدی برای شهر کرمانشاه ایجاد کرد
استاندار کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه طی سالیان گذشته به تناوب دچار رها شدگی هایی بوده که حاصل آن پدیدآمدن یک شهر بدقواره است که شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

  به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اسدالله رازانی در نشست مشترک با یک هیئت سرمایه گذاری، حوزه شهری را یکی از عرصه های بسیار حساس مدیریتی توصیف کرد و گفت: متأسفانه در سالیان گذشته در حوزه مسایل شهری اشتباهات فراوانی رخ داده و این موضوع  مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: در پیش گرفتن چشم اندازهای کوتاه مدت در زمینه برنامه ریزی، آینده شهرها را با خطر جدی مواجه کرده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امروزه موضوع آلودگی هوا یکی از دغدغه های جدی کلانشهر تهران است، گفت: متأسفانه  کلانشهر کرمانشاه نیز در معرض چنین آلودگی های نگران کننده ای قرار دارد و نمی توان در مقابل این تهدیدهای زیست محیطی که سلامت شهروندان را به خطر می اندازند، بی تفاوت بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شهر کرمانشاه طی سالیان گذشته به تناوب دچار رها شدگی هایی بوده که حاصل آن پدیدآمدن یک شهر بدقواره است که شرایط زندگی را برای مردم دشوار کرده است.

رازانی افزود: متاسفانه بافت فرسوده شهر وضعیت نامناسبی دارد که این حاصل تصمیمات غلط  سالیان گذشته است. در داخل شهر ساختمان ها و بناهای متعددی وجود دارند که توسط سازمان ها و مجموعه های مختلف نیمه کاره رها شده اند.

وی ادامه داد: همچنین برخی شهرک سازی های صورت گرفته در اطراف شهر غیراصولی و غیرکارشناسی بوده و معضلات ترافیکی بسیاری را پدید آورده است.

 رازانی تصریح کرد: مدیریت ارشد استان طی این مدت در فرایند بررسی طرح های سرمایه گذاری در حوزه شهری تمام توان خود را به کار گرفته که مصلحت شهروندان و خط قرمزهای قانونی و زیست محیطی و همچنین نظرات کارشناسی را در نظر بگیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از اتفاقات بد گذشته درس گرفت، خاطرنشان کرد: شهرک سازی ها و طرح های سرمایه گذاری و ساخت و سازهای مسکونی در حوزه شهری باید با دقت و حساسیت کامل دنبال شوند و در ساخت و سازهای مسکونی و به ویژه در مقیاس بالا باید ضمانت های کافی از سرمایه گذار اخذ شود تا معضل جدیدی برای شهر درست نشود.

وی افزود: سرمایه گذاری ها باید بگونه ای باشد که شهر کرمانشاه بیش از این لطمه نبیند و شهروندان شاهد یک اتفاق مثبت در شهر باشند.

وی با استقبال از طرح ایجاد مرکز تجاری غرب در شهر کرمانشاه اظهار کرد: ایجاد یک مرکز تجاری بزرگ در فضایی به وسعت 120هزار متر می تواند به رونق تجاری و اقتصادی شهر کمک بسیاری می کند. خوشبختانه سرمایه گذار این طرح نیز از سوابق و کارنامه خوبی برخوردار است و مدیریت ارشد استان از اجرای این طرح استقبال می کند.

 رازانی ادامه داد: چنین طرح هایی که قرار است به زائرین عتبات عالیات نیز خدمات رسانی کند باید دارای راه دسترسی مناسب و آسان باشند. البته ب گونه ای که موجب افزایش ترافیک در بخش های ‍پرترافیک شهر نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز