مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین خبر داد:

جمع آوری روزانه ۲۶۰تن پسماند خانگی در قزوین

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۴۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۰۵۵۰
جمع آوری روزانه ۲۶۰تن پسماند خانگی در قزوین
مجتبی منتظری از جمع آوری روزانه ۲۶۰تن پسماند خانگی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: روزانه ۲۶0تن پسماندهای خانگی از سطح شهر قزوین جمع آوری و برای ساماندهی به مکان های مشخصی هدایت می شود.

منتظری لایروبی انهار، حفر و نظارت بر چاه های جذبی که تعداد آن ها در قزوین به ۲هزار و ۳۰۰حلقه چاه می رسد را از جمله مسوولیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برشمرد.

وی ادامه داد: مقابله با سیلاب ها، برف روبی در معابر سواره و پیاده، مدیریت پسماندهای عمرانی، ساختمانی و جلوگیری از تخلیه غیر مجاز آن ها نیز خدماتی است که در چارچوب خدمات شهرداری به شهروندان ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین عمده وظایف این سازمان را طبق اساسنامه ای که از طرف وزارت کشور ابلاغ شده تنظیف و رفت و روب سطح شهر قزوین با متراژ حدودا ۴میلیون مترمربع عنوان کرد.

منتظری با بیان اینکه این سازمان یکی از بزرگترین سازمان های شهرداری است که بودجه قابل توجهی برای آن هزینه می شود اظهار کرد: سالیانه اعتباری معادل ۴۰میلیارد تومان در قالب هزینه های جاری و عمرانی از سوی شهرداری به سازمان مدیریت پسماند تعلق می گیرد.

وی افزود: حدود ۵میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به بخش درآمدی است که از محل بهای خدمات پسماند که بین شهروندان توزیع می شود تامین می‌ شود.

این مقام مسوول گفت: تنظیف شهر و جمع آوری پسماندها حداقل انتظار مردم از شهرداری ها است بنابراین شهرداری قزوین بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری وظایف خود به بخش خصوصی، نظارت و رفع تصدی گری و ارائه خدمات مطلوب در کم ترین زمان اقدام به تشکیل سازمان مدیریت پسماند کرد.

منتظری با بیان اینکه قزوین هم مانند سایر شهرها از الگوی کشوری جمع آوری زباله استفاده می کند اضافه کرد: این الگو شامل مکانیزه و یا سنتی بودن جمع آوری است که با توجه به شرایط بافت شهری و معضلات شهرسازی در نقاط مختلف شهر متفاوت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۰درصد از زباله های شهر قزوین به صورت مکانیزه و توسط خودروهای مخصوص در محل هایی که مخازنی تعبیه شده انجام می‌ شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین افزود: در بافت های فرسوده و قدیمی جنوب شهر به جهت تنگی معابر و وضعیت نامناسب ساختار شهری، امکان نصب مخازن مکانیزه ۷۷لیتری وجود ندارد بنابراین پسماندهای آن به صورت سنتی جمع آوری می شود.

منتظری تصریح کرد: برخی از برج های تجاری و مسکونی در قزوین از الگوی شوتینگ پیروی می کنند و پسماندها در محلی از ساختمان جمع شده و در زمان معینی توسط متولی ساختمان به بیرون از ساختمان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰درصد امورات در سازمان مدیریت پسماند توسط بخش خصوصی انجام می شود گفت: در حال حاضر ۴پیمانکار در سطح شهر با توجه به محورهایی که برای آن ها مشخص شده فعالیت می کنند و هر پیمانکاری خود همه کار را که شامل تنظیف شهر، پاکسازی انهار روباز و رودخانه ها و جمع آوری و انتقال پسماند می شود را برعهده دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قزوین بیان کرد: هر پیمانکار به میزان پسماندی که حمل کرده و متراژی که رفت و روب می کند مبالغی را بر اساس صورت وضعیت ماهانه دریافت می کند.

منتظری یادآور شد: در سال جاری حدود ۲۰میلیارد به پیمانکاران سازمان پسماند قزوین پرداخت شده و از طرفی هم این سازمان دارای ۱۳۵پرسنل می باشد که ۷۰درصد آن ها در بخش های نظارت مشغول بکار هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز