مشکل کمبود زمین برای صنایع در کردستان

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۵:۴۵:۱۷
کد خبر: ۵۱۰۶۰۷
مشکل کمبود زمین برای صنایع در کردستان
استاندار کردستان با تاکید بر جدی بودن مشکل کمبود زمین (صنعتی) در استان اظهار داشت: اراضی قابل بهره برداری ملی را باید به ثروت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در بیست و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه در کردستان کمبود زمین مشکلی جدی است گفت: باید از اراضی ملی منابع طبیعی بهترین استفاده را ببریم به همین دلیل بسیار دقت می شود تا تغییر کاربری ها اصولی باشد.

وی در ادامه با ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: دستگاه های اداری استان باید به این سامانه متصل و کلیه فرایند سرمایه گذاری از طریق این سامانه انجام شود.

زاهدی همچنین تاکید کرد: اتاق بازرگانی باید بر آموزش و توجیه بخش خصوصی در روند سرمایه گذاری اهتمام داشته باشد.

استاندار کردستان با اذعان به طولانی بودن روند سرمایه گذاری در شهرداری ها پیشنهاد کرد شهرداری ها شیوه جدیدی برای سرمایه گذاری ارائه کنند.

وی همچنین افزود: لازم است شهرداری ها برای تسریع در روند سرمایه گذاری بسته های آماده برای ارائه به سرمایه گذاران داشته باشند و اگر سرمایه گذار هم متقاضی نبود بسته های پیشنهادی را به فراخوان بگذارند.

زاهدی بروکراسی و قوانین و مقررات محدود کننده اختیارات استان ها را از مشکلات جذب سرمایه گذار عنوان کرد و اظهار داشت: نیاز داریم اختیارات بیشتری به دستگاه های استانی داده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه دستگاه های استان باید در راستای حل مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان همکاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز