رییس کل دادگستری استان قزوین:

عدالت محوری از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۰:۳۶:۳۲
کد خبر: ۵۱۴۲۱۲
عدالت محوری از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود
جمال انصاری گفت: عدالت محوری و حق مداری یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که امروز شاهد تحقق آن در جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: امروز تحقق عدالت محوری و حق مداری را مرهون پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم تا شاهد برقراری عدالت در قضاوت ها و اقدامات قضایی باشیم.

انصاری دهه فجر را یادآور روزهای سخت و شیرین دانست و خاطرنشان کرد: مردم در این روزها تا آخرین نفس با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند که در کنار سختی هایی که داشت برای آنها شیرین بود و این مبارزات به واسطه تحقق حرکت انقلابی فضای کشور را فرا گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا عدالت در ابعاد مختلف در جامعه محقق شود و مردم انقلاب کردند تا در رأس کشور فردی دیکتاتور در داخل و زبون در برابر دشمنان نباشد بلکه کسی تدبیر امور را به دست بگیرد که اقتدار لازم را داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: از همین رو امام خمینی(ره) با روحیه استکبار ستیزی خود شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را از همان ابتدای حرکت انقلابی نهادینه کرد تا دشمنان برای لطمه زدن به استقلال ایران اسلامی طمع نکنند.

انصاری یادآور شد: امام(ره) بستر رسیدن مردم ایران به بسیاری از آرمان ها را فراهم کرد و امروز مردم ما در هر صحنه ای که ایستادگی و مقاومت کردند نتیجه آن عزت و افتخار برای کشور بود.

وی تصریح کرد: در 38سال اخیر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف به قدری زیاد بوده که بیان آنها کار آسانی نیست.

این مقام قضایی افزود: در حوزه قضایی قبل از انقلاب اسلامی افراد جرأت اعتراض به هیچ مساله ای را نداشتند اما به یُمن نظام جمهوری اسلامی این عدالت در کشور برقرار شده است و افراد آزادانه و در چارچوب قانون نظرات و پیشنهادات خود را بیان می کنند.

انصاری تأکید کرد: یکی از اهداف امام(ره) فراهم آوردن بستر احقاق حقوق مظلومان است و امروز دستگاه قضا مفتخر است که حضور جدی و هوشیارانه در این عرصه دارد.

وی اظهار کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران مردم در حوزه دادگاه و دادگستری بر اساس قانون اساسی از بالاترین مقام تا پایین ترین رتبه در یک سطح قرار دارند و عدالت برای همه یکسان است.

رییس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: این بدان معنا نیست که در کار دستگاه قضا هیچ ایراد و ضعفی وجود ندارد بلکه ادعا می کنیم که هدف و تلاشمان برای خدمت است.

انصاری ادامه داد: امروز دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف مانند علوم و فناوری، هسته ای، هوا فضا و علم پزشکی، جمهوری اسلامی ایران را به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل کرده به نحوی که بسیاری از معادلات سیاسی بدون حضور ایران غیر قابل حل می باشد.

وی یادآور شد: تشکیل نظام اسلامی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران می باشد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه می فرمایند انقلاب اسلامی در حقیقت دو کار بزرگ را انجام داده است که یکی تشکیل نظام اسلامی و دیگری زنده کردن هویت اسلامی در دنیا است.

نظر شما