«من هم بازی»،«جهان روبات‌ها» ،« ماجراهای من و خودم» افتخارآفریدند؛

دریافت نشان لاک پشت پرنده توسط ۳ اثر «به نشر»

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۰۷:۴۱:۴۶
کد خبر: ۵۱۴۲۸۳
مراسم رونمایی از نوزدهمین و بیستمین فهرست لاک‌پشت پرنده به عنوان بهترین کتاب‌های پاییز و زمستان سال 94 با حضور نویسندگان، مترجمان، شاعران، ناشران و جمعی از کودکان و نوجوانان، در شهر کتاب مرکزی تهران با تجلیل از شهدای آتش نشان پلاسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، لاک‌پشت پرنده فهرستی است از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل، انتخاب می‌کنند.

در این فهرست سه اثر از کتاب های کودک و نوجوان به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) که با نام کتاب های پروانه منتشر می شوند، از نگاه هئیت داوران به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند و نشان 3 و 4 لاک پشت پرنده را دریافت کردند.

در فهرست کتاب هایی که 4 لاک پشت پرنده دریافت کردند، مجموعه 3 جلدی «ماجراهای من و خودم» (بینگیلی‌ها،جینگیلی‌ها، فینگیلی‌ها) نوشته حسین مسنن فارسی با تصویرگری یاسمن ثروتیان موفق به کسب 4 لاک پشت پرنده شد.

«ماجراهای من و خودم» بیان زندگی کودکان از زبان خود آن هاست. این داستان ها از میان بیش از 400 ماجرای مختلف که نگارنده در حین مشاهده مستقیم و کار بالینی از کودکان به ثبت رسانده، انتخاب شده است؛ ماجراهایی که داستان زندگی کودکان نیست بلکه خود زندگی آنهاست. باتمام نگرانی ها، امیدها، شادی ها، غم ها و... . در این مجموعه شخص اول هر داستان از دیگری مجزاست. گاهی دختر و گاهی پسر است و رده سنی او از یک تا شش سال متغیر است.

همچنین در فهرست کتاب هایی که 3 لاک پشت پرنده دریافت کردند، 2 اثر «من هم بازی» و مجموعه 4جلدی «جهان روبات ها» منتشر شده توسط «به­نشر» موفق به کسب 3 لاک پشت پرنده شد.

کتاب «من هم بازی» نوشته سرور کتبی با تصویرگری شیرین شیخی است و مجموعۀ 4جلدی جهان روبات‌ها نوشته کریستوفر فارست با ترجمه مجید عمیق شامل 4عنوان روبات‌ها چگونه کار می‌کنند، جهان روباتیک، روبات‌های نظامی شگفت‌انگیز، روبات‌های فضایی حیرت‌آور می باشد.

گفتنی است علاقه مندان به تهیه این آثار برگزیده و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 و یا با شماره 09027652008 از طریق تلگرام با این انتشارات تماس برقرار کنند.

 

نظر شما