مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی:

جابجایی ۵۴ هزار نفر در سه روز برفی مشهد/فرودگاه مشهد هیچ مشکلی در خدمت‌رسانی نداشته است

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۶:۵۲:۴۵
کد خبر: ۵۲۴۰۶۳
جابجایی ۵۴ هزار نفر در سه روز برفی مشهد/فرودگاه مشهد هیچ مشکلی در خدمت‌رسانی نداشته است
مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی از جابجایی بیش از 54 هزار نفر در قالب 376 پرواز از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد طی سه روز ابتدای هفته جاری و همزمان با بارش سنگین برف در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدباقر قاسم زاده ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در محل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از ظهر جمعه هفته جاری که بارش سنگین برف در کلانشهر مشهد آغاز شد، همه امکانات و نیروها برای یخ زدایی و بهبود شرایط پروازی به حالت آماده باش در آمدند.

وی افزود: مرحله اول عملیات برف روبی و یخ زدایی از سطح باند به منظور انجام عملیات پروازی، از ساعت 10 صبح روز جمعه آغاز شد و با تلاش همکاران بنده، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تا ساعت 19:30 جمعه بدون هیچ مشکلی ادامه داشت.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی با اشاره به تشدید بارش برف در سطح شهر مشهد از عصر روز جمعه تصریح کرد: از ساعت 23 شب جمعه عملیات برف روبی از سطح باند فرودگاه مجدد از سر گرفته شد و تا ساعت 9 صبح روز شنبه ادامه داشت که با بهبود شرایط جوی و یخ زدایی کامل، باند آماده پرواز شد.

وی با بیان اینکه از صبح جمعه تا روز شنبه در مجموعه 3 مورد عملیات برف روبی در سطح باند فرودگاه انجام شد، ادامه داد: ساعت 9 صبح جمعه با صدور اطلاعیه هوانوردی به شرکت های هواپیمایی اعلام کردیم که باند فرودگاه آماده پرواز بوده و از این نظر مشکلی وجود ندارد اما متاسفانه برخی از شرکت ها پروازهای خود را لغو کرده بودند.

قاسم زاده گفت: در عین حال طی سه روز ابتدای هفته جاری و همزمان با شدت بارش برف در مشهد، در مجموع 376 پرواز انجام و بالغ بر 54 هزار نفر مسافر از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد جابجا شدند.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی با انتقاد از عدم مسئولیت پذیری شرکت های هواپیمایی ابراز داشت: علی رغم اینکه باند فرودگاه برای انجام پروازها در کمترین زمان ممکن آماده شده بود اما متاسفانه ایرلاین ها در برف روبی هواپیماها و یخ زدایی از سطح آن اهمال می کردند و این موضوع سبب تاخیر در انجام پروازها شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های هواپیمایی تاخیر پروازهای خود را به فرودگاه شهید هاشمی نژاد اعلام نمی کنند و این باعث سردرگمی مسافران در فرودگاه و بلاتکلیفی پرواز می شود که البته ما هم نسبت به این موضوع انتقاد داریم.

قاسم زاده ادامه داد: در ارتباط با تاخیر برخی پروازها طی سه روز ابتدایی هفته جاری، گزارشی در حال تهیه است و بدون شک با مسئولان شرکت های هواپیمایی که در این موضوع مقصر باشند برخورد جدی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز