استاندار یزد:

آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد پاک‌سازی شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۹۴۱
آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد پاک‌سازی شد
استاندار یزد در جلسۀ ستاد مبارزه با بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان با تأکید بر آگاه‌سازی مردم دربارۀ ابعاد بیماری آنفولوآنزای فوق‌حاد پرندگان، گفت: خوشبختانه این بیماری تاکنون به انسان سرایت نکرده است، با این حال متخصصان در برنامۀ شبکۀ استانی یزد ابعاد این بیماری را بیان خواهند کرد.

به گزارش برنا؛ چهارمین جلسۀ ستاد مبارزه با بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان، سوم اسفند با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این ستاد در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه با بیان اینکه همۀ مسئولان برای مقابله با آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان بسیج شده‌اند، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های استان برای مقابله با این بیماری انسان سرعت عمل خوبی داشته‌اند که این تجربه نشان داد آمادگی استان برای مدیریت بحران هرچند جای کار دارد، اما امیدوارکننده است.

«سید محمد میرمحمدی» گفت: دغدغه‌های کنونی ناشی از آنفولوآنزای فوق‌ حاد پرندگان فرصتی ایجاد کرده است که استان برای آموزش همگانی مردم در مورد بیماری‌هایی از این دست اقدام کنند.

وی بر اطلاع‌رسانی ابعاد بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان تأکید و بیان کرد: شایسته است به‌زودی متخصصان از طریق رسانۀ صداوسیما ابعاد مختلف این بیماری و روش‌های مقابله با آن را برای مردم شرح دهند و زمان این برنامه نیز از طریق پیامک به مردم استان اعلام شود تا مردم از ویژگی‌های این بیماری و مراقبت‌هایی که باید به‌عمل آورند مطلع شوند.

استاندار یزد توصیه کرد: مردم تا اطمینان از مقابلۀ کامل با ویروس آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان در سایر نقاط استان، پرندگان خود را از قفس خارج نکنند.

در این جلسه خاطرنشان شد: آزمایش‌های انجام شده بر روی 346خانوار که جمعیتی بیش از 2هزار نفر را شامل می‌شد، مشکوک شدن به 55نفر را به‌دنبال داشت و پس از نمونه‌گیری‌ از 10نفر آنها خوشبختانه نتیجه منفی بود، ولی واکسن‌زنی به این افراد انجام شد.

همچنین مطرح شد: تاکنون هیچ فردی از بیماری آنفولوآنزای فوق حاد پرندگان در استان یزد آسیب ندیده‌‌ و در بررسی‌ها روی نمونه‌های متعدد طیور، نتیجۀ آزمایش‌ها بر روی یک مرغ و در یک واحد مرغداری مثبت بوده است.

 

نظر شما