در دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با استاندار اردبیل عنوان شد

گسترش بیشترروابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۴:۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۲۵۰۹۳
گسترش بیشترروابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان
گسترش روزافزون علاقه مندی و روابط ایران و جمهوری آذربایجان ،صدور فوری ویزا ، استقبال جمهوری آذربایجان از ایجاد بندرخشک،اعتماد آذری ها به پزشکان و داروهای موثر ایرانی

به گزارش برنا، بنیاد حسن اف سفیر جمهوری آذربایجان در کشورمان صبح امروز با دکتر خدابخش استاندار اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل  و نماینده عالی دولت در استان در این دیدار بر گسترش هر چه بیشتر روابط  دو کشور دوست وهمسایه ایران و جمهوری آذربایجان بوِیژه در بخش اقتصادی وتجارت خارجی تاکید و به توافقات اخیر هیات تجاری استان اردبیل  در سفر اخیر به جمهوری آذربایجان و دیدار با رئیس جمهور این کشور اشاره کرد وگفت: اقدامات و پیگیری های لازم و بسیاری از کارهای اداری وطراحی ایجاد بندر خشک اصلاندوز در کشور انجام گرفته است و امیدواریم با پیگیری های سفیر جمهوری آذربایجان شاهد اجرای سریع این طرح مهم تجاری واقتصادی باشیم.

بنیاد حسن اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز گفت: گسترش روابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان در سه سال گذشته در مقایسه با دهه های اخیر بی سابقه است و در این مدت روسای جمهور دو کشور 8 بار با همدیگر دیدار و گفتگو کرده اند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 100کانتینر  انواع محصولات  تولیدی کشورمان از طریق مرز آستارا به جمهوری آذربایجان وکشورهای آسیای میانه و روسیه صادر میشود ، از توافق مقامات دو کشور برای صدور فوری ویزا و ویزای الکترونیک (آسان ویزا) برای اتباع ایران در مرز و گمرکات کشور خبر داد.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با قدردانی از استاندار اردبیل در حل مشکلات مربوط به اتباع آذربایجانی ، اظهار داشت: مردم آذربایجان به تبحر پزشکان وداروهای موثر ایرانی اعتماد بیشتری داشته  و  بیشترین سفرها را در معالجات پزشکی به ایران دارند.

بنیاد حسن اف با بیان اینکه استان اردبیل  از پتانسیل خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی به جمهوری آذربایجان وکشورهای همسایه و روسیه برخوردار است اظهار داشت:علاقه مند به توسعه روابط اقتصادی وتجارت خارجی بین دو کشور هستیم و از محصولات تولیدی در بخش کشاورزی و تکنولوژی ایرانی  استقبال می کنیم.وی افزود:شبکه راه آهن بزرگترین ومهمترین ظرفیت حمل ونقل جمهوری آذربایجان است و ایجاد بندر خشک اصلاندوز عملی و در سریع ترین زمان ممکن امکان پذیر است.

سفیر جمهوری آذربایجان از تلاش های دکتر واعظی  وزیر ارتباطات کشورمان و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در توسعه همکاری ها و روابط دو کشور قدردانی کرد و گفت: دکتر واعظی خدمات خوبی در جمهوری آذربایجان انجام داده و همواره مورد احترام مردم آذربایجان است.

سفیر جمهوری آذربایجان و استاندار اردبیل هدایایی  از صنایع دستی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان به همدیگر اهداء کردند

 

نظر شما