رئیس‌کل دادگستری استان لرستان :

ریشه بیشتر جرائم بیکاری و فقر است/ تبلیغات رسانه‌ها نباید مروج اشرافی‌گری باشد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۵:۴۸:۲۴
کد خبر: ۵۲۵۲۱۵
ریشه بیشتر جرائم بیکاری و فقر است/ تبلیغات رسانه‌ها نباید مروج اشرافی‌گری باشد
رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت:رسانه ملی در تبلیغ کالاهای داخلی به گونه‌ای حرکت می‌کند که سبک اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را در جامعه رواج می‌دهد و همین امر عاملی در سست کردن بنیان خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق در جامعه نیز می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،«جعفر بدری»، رئیس رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای اداری سلسله با تأکید بر برخورد شدید دستگاه قضا با جرائم مربوط به انتخابات، اظهار داشت: برای برگزاری هرچه بهتر و پرشورتر انتخابات باید در انتخاب معتمدین محلی نهایت دقت را به کار برد و افراد حاشیه‌دار جزو معتمدین قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر قانون امری است که مورد انتظار مسئولان نظام است، اظهار داشت: در این راستا باید منافع ملی را بر منافع خود ترجیح داده و از اموال عمومی و بیت‌المال به درستی حفاظت و حراست کرد تا بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

بدری افزود: اگر انتظارات مردم به درستی برآورده نشده و به وعده‌های داده شده عمل نشود، پشتوانه مردمی را از دست خواهیم داد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه مردم همواره پای نظام خود ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و به رغم مشکلات اقتصادی و سختی‌های موجود که به واسطه بعضی سوء مدیریت‌های داخلی و یا از سوی دشمنان خارجی بر مردم تحمیل شده، هنوز پای نظام ایستاده و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند.

وی با با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کرد که فاصله و شکاف بین مردم و مسئولان کمتر شود، تصریح کرد: باید با همین شیوه اتحاد و همدلی که میان مسئولان وجود دارد پیش رفت تا مردم احساس امنیت کرده و مراجعه مردم برای حل مشکلات به دستگاه قضا کمتر شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه باید علائم و آثار تغییرات ملموس باشند زیرا با شعار نمی‌توان تغییر ایجاد کرد، گفت: سالانه در حدود ۱۸۰ هزار پرونده نیز وارد سیستم قضای استان می‌شود که ریشه بیشتر آن‌ها فقر و بیکاری است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق‌ها، اظهار داشت: این افزایش ناشی از دلایل متعددی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها الگوهای در دسترسی است که شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی برای افراد ترسیم می‌کنند و به واسطه دسترسی آسان به اطلاعات، توقعات و انتظارات بیشتری در افراد ایجاد می‌شود.

بدری با انتقاد از شیوه تبلیغات رسانه ملی که مبتنی بر رواج اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی است، خاطرنشان کرد: رسانه ملی در تبلیغ کالاهای داخلی به گونه‌ای حرکت می‌کند که سبک اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی را در جامعه رواج می‌دهد و همین امر عاملی در سست کردن بنیان خانواده‌ها و افزایش آمار طلاق در جامعه نیز می‌شود.

رضا میرزایی

نظر شما