ظرفیت های خرم‌آبادبرای جذب بیشترگردشگر

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۱۰:۲۵:۳۸
کد خبر: ۵۳۵۷۵۳
ظرفیت های خرم‌آبادبرای جذب بیشترگردشگر
خرم‌آباد به ‌سبب داشتن آثار تاریخی و طبیعی متعدد و منحصر به‌ فرد ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری دارد.

خبرگزاری برنا لرستان - گروه گردشگری ومحیط زیست:خرم‌آباد به ‌سبب داشتن آثار تاریخی و طبیعی متعدد و منحصر به‌ فرد ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری دارد.

سالانه تعداد زیادی گردشگر از جاذبه‌های گردشگری لرستان و به خصوص شهر خرم‌آباد بازدید می‌کنند، اما با توجه به اهمیت توسعۀ صنعت گردشگری در اقتصاد دنیا باید به دنبال تبدیل شدن لرستان به مقصد گردشگران باشیم.

انتخاب شهر خرم‌آباد به عنوان یکی از 7 شهر برتر گردشگری هدفگذاری برای تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری را اهمیت بیشتری می بخشد.

با یک بررسی دقیق به راحتی می‌توان به نقش مهم سازمان‌های مختلف برای تحقق این هدف پی برد. نقش مجموعه‌ای چون شهرداری در توسعه گردشگری شهرها را باید بیشتر از سایر دستگاه‌های اجرایی دانست چرا که اگر خواهان جذب و ماندگاری گردشگر هستیم، باید شهری زیبا، با ‌امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز داشت. به عنوان نمونه در صورت نبود فضای سبز و امکانات رفاهی مناسب نمی‌توان انتظار ماندگاری گردشگران در استان را داشت.

مدیران شهری خرم‌آباد باید از تمام ظرفیت خود برای توسعه گردشگری در این شهر استفاده کنند.‌ کما اینکه اکنون برای جذب گردشگران چندین طرح مهم و ویژه همچون بهره‌برداری از پارک شاپوری، احداث پارک‌ها، سامان‌دهی ورودی‌های شهر، احداث مجموعه 44 هکتاری آبشار طلایی و بزرگ‌ترین آبشار درون‌شهری کشور در خرم‌آباد در حال اجراست. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تکمیل طرح‌های کنونی شاهد ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران خواهیم بود و از سوی دیگر با توجه به مشکلات و موانع شهرداری‌ انتظار داریم، ارگان‌های مختلف نیز برای تبدیل شدن این دیار به مقصد گردشگران وارد عمل شوند. برای احداث زیرساخت‌های گردشگری همچون هتل در خرم‌آباد نیز تخفیف‌های بسیار مناسبی در زمینه عوارض شهری به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود و آنان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

به هر حال در اقتصاد امروز دنیا، صنعت گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد و می‌توان در میان‌مدت از این ظرفیت برای توسعه همه‌جانبه و اشتغال مناسب در لرستان استفاده کرد. شهری چون خرم‌آباد نیز که جاذبه‌های زیادی دارد باید از تمامی ظرفیت‌هایش برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری و جذب گردشگران بهره ببرد.

حمایت همه‌جانبه مردم و توجه مسئولان به طرح‌ها و اجرای برنامه‌های گردشگری در استان طی سال‌های آینده موفقیت‌های بیشتری در این حوزه برای لرستان رقم خواهد زد. با انتخاب خرم‌آباد به عنوان یکی از شهرهای مقصد گردشگری می‌توان امیدوار بود دیگر شهرهای بزرگ استان که از ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری برخوردارند نیز در آینده به قطب گردشگری تبدیل شوند.

نویسنده :فاطمه حافظی-روزنامه‌نگار

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز