پیام نوروزی مدیرکل آموزش وپرورش لرستان ؛

دریکوند:نوروز، عید شکوفایی، پویایی، بالندگی، نوخواهی و نواندیشی است

۱۳۹۵/۱۲/۳۰ - ۲۱:۵۵:۱۱
کد خبر: ۵۳۶۶۹۴
دریکوند:نوروز، عید شکوفایی، پویایی، بالندگی، نوخواهی و نواندیشی است
مدیرکل اداره آموزش و پرورش لرستان در بهار طبیعت و نوروز باستانی در پیامی خطاب به فرهنگیان و دانش آموزان گفت : بهار، آغازی برای اعتدال، طراوات، نشاط و شادابی و نوروز، عید شکوفایی، پویایی، بالندگی، نوخواهی و نواندیشی است

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،  در پیام خدا نظر دریکوند آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

»یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبرالیل والنهار، یا محول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال«

همکاران  پرتلاش و صمیمی   و دانش آموزان ساعی لرستانی

اکنون که دستان پر نوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد، دگر بار قلم آفرینش با رنگ بازی بر پیکره لوح پاک طبیعت ، نگاری دیگر از مظاهر زیبای خلقت را بیان می نماید و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآئین خویش را نثار نگاه و نگار ما می کنند. تا در تحولی شگرف نسیم مشک افشان و ترنم بلبلان شیرین بیان را به نظاره بنشینیم و  “یا مقلب القلوب ” گویان به ستایش آن جمیل بی نظیر به پا خیزیم.

بهار این ودیعه الهی با کوله باری از سرسبزی و طراوت می آید و ایرانیان  این رویش و شکوفایی را با نام نوروز گرامی می دارند. نخستین روز بهار، آغازی برای اعتدال، طراوات، نشاط و شادابی و نوروز، عید شکوفایی، پویایی، بالندگی، نوخواهی و نواندیشی است.دین مبین اسلام نیز جلوه هایی از معرفت دینی را درآن به یادگار گذاشته است و آنان که سرای دیده و دل را از زنگارها صیقل دهند و ضمیر وجود را از هرگونه گناه و نافرمانی پاک و پیراسته نگاه دارند، نوروزی دل انگیز و سرسبزتر خواهند داشت.

    خداوندمتعال را سپاسگزاریم در سالی که توسط رهبر فرزانه انقلاب تحت عنوان (( سال  اقتصادمقاومتی ، اقدام و عمل )) نام گذاری گردید، آموزش و پرورش  لرستان توانست با تلاش و جدیت  برای رسیدن به اهداف عالیه خود دردولت تدبیر و امید ؛ در راستای توسعه عدالت آموزشی ، اعتلای علمی و فرهنگی،توسعه روحیه تحقیق و پژوهش ، ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و توسعه مشارکت های همه جانبه  گام های بلندی بردارد و به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

  از طرفی نوروز ۹۶با عطر روح انگیز  ولادت ریحانه آفرینش حضرت فاطمه زهرا (س ) عجین شده  است . ضمن تبریک این مولود مبارک با تمام وجود مقام مادر را پاس می دارم و روز زن را به تمامی بانوان فرهنگی این مرزو بوم شاد باش می گویم . امیدوارم در آستانه سال جدید  همچون سالهای گذشته با سرلوحه  قرار دادن  منویات  حکیمانه  رهبر معظم انقلاب شاهد تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت و اعتلای جوانان و آینده سازان ملک ایران زمین باشیم

در پایان برخود لازم می دانم از جدیت ،تلاش و مجاهدت خانواده بزرگ آموزش و پرورش لرستان  در سال 1395 قدردانی نموده ؛ از خداوند متعال، سالی سرشار از بهروزی و موفقّیت و ایّامی نیک و پربار را برای همگان  مسئلت ‌نمایم .

خدانظر دریکوند

مدیرکل اداره  آموزش و پرورش لرستان

 

نظر شما