سونامی تبلیغات کاندیداهای شورا، شهر را با خود خواهد برد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۷:۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۴۵۰۶۹
سونامی تبلیغات کاندیداهای شورا، شهر را با خود خواهد برد
اسماعیل_صادق_زاده - چهار دوره انتخابات شورای شهر را پشت سر گذاشتیم و همراه آن چهار هفته طوفانی را در زمان قانونی تبلیغات انتخابات شاهد بودیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، اسماعیل_صادق_زاده  در مقاله ایی نوشت، چهار دوره انتخابات شورای شهر را پشت سر گذاشتیم و همراه آن چهار هفته طوفانی را در زمان قانونی تبلیغات انتخابات شاهد بودیم.

آنچه در خاطره ها مانده است سیل عظیم پوسترها، بنرها و اقلام تبلیغاتی کاندیداها بود که جز عکس و نام کاندیداها اطلاعات دیگری را در معرض دید و قضاوت مردم نگذاشته بود.

نوع تبلیغات و میزان اقلام تبلیغاتی با وجود تعداد زیاد کاندیداها و کمبود زمان تبلیغات رابطه ای مستقیم دارد.

وقتی کاندیداها فرصت و بستر لازم را برای شناساندن صحیح توانمندی ها و قابلیت های خود نمی یابند و از طرفی دیگر وقتی کسانی که توانمندی و قابلیت قابل اعتنایی ندارند و به تبلیغات گسترده پوستری روی می آورند، دیگران نیز برای عقب نماندن از قافله تبلیغات به همین شیوه ی نادرست روی می آورند.

یکی از مسایل مهم،  وجود قانون ناقص در انتخابات شورای شهر و محدود بودن زمان تبلیغات است که زمینه مناسبی را فراهم کرده تا کسانی که توانمندی خود را در انجام هزینه های گسترده می یابند شهر را به انواع و اقسام تصاویر خود مزین کنند.

برنده اصلی در محدودیت زمان تبلیغات و روی آوردن به تبلیغات بی محتوا و پوستری کسانی هستند که دارای توانمندی کمتر در حوزه برنامه و تخصص و  توانمندی بیشتر در حوزه امکانات و پول  هستند.

نحوه تبلیغات محیطی که در چهار دوره گذشته رواج داشته، زمینه شناخت صحیح را از شهروندان سلب کرده است و یک بی عدالتی بزرگ را رقم زده است

احساس می شود فضای مجازی هرچند مشکلات خود را دارد ولی می تواند عرصه جدیدی را برای شناساندن  صحیح و دقیق کاندیداها فراهم آورد.

امید که فضای مجازی هم مثل دیوارهای شهرمان تبدیل به محلی برای ارائه عکس ها نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز