استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان:

تمام توان خود را برای کمک رسانی به سیل زدگان معطوف کرده ایم

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۸:۰۶:۳۳
کد خبر: ۵۴۵۱۰۶
تمام توان خود را برای کمک رسانی به سیل زدگان معطوف کرده ایم
استاندار آذربایجان غربی گفت: تمام توان خود را برای کمک رسانی به سیل زدگان معطوف کرده ایم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که عصر امروز به منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده در استان با حضور وزیر نیرو در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه نیازهای اولیه سیل زدگان در آذربایجان غربی تامین شده است، گفت: از همه مناطق آسیب دیده بازدید داشته ایم و هماهنگی و اقدامات لازم برای تامین نیازها و رفع مشکلات مردم انجام شده است؛ تمام توان خود را برای کمک رسانی به سیل زدگان معطوف کرده ایم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: ریاست محترم جمهور نیز ساعتی پیش طی تماس تلفنی، در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل زده در آذربایجان غربی قرار گرفته و بر لزوم خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم آسیب دیده تاکید کردند.

وی به تلفات جانی ناشی از وقوع سیل در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی تنها یک کشته ناشی از سیل در حاشیه رودخانه گدار اشنویه داشته ایم که متاسفانه جان باختن این فرد نیز در اثر بی احتیاطی وی اتفاق افتاد.

سعادت با بیان اینکه، بحران ایجاد شده در 48ساعت گذشته کاملا کنترل شده است نیز افزود: دستگاههای اجرایی و خدمات رسان با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند و خوشبختانه خود مردم نیز برای رفع این بحران همکاری بسیار خوبی را از خود نشان داده اند.

وی از پیش بینی و برپا نمودن یک اردوگاه اسکان اضطراری درپیرامون روستای سردرود ارومیه هم خبر داد و گفت: با کمک جمعیت هلال احمر استان چادرهایی برای اسکان اضطراری روستاییان آسیب دیده پیش بینی شده است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: در بازدیدهایی که از مناطق سیل زده انجام گرفت مردم نگران خسارات وارده ناشی از سیل هستند که در همین راستا بعد از عادی شدن شرایط، اکیپ هایی را بمنظور برآورد خسارت های وارده به مناطق آسیب دیده اعزام خواهیم کرد.

کهوریان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان های مواجه با حادثه سیلاب خبر داد و گفت: در ارومیه، اشنویه، نقده و پیرانشهر جلسات مدیریت بحران با حضور فرمانداران تشکیل و تصمیمات لازم برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده اتخاذ شده است.

وی افزود: در پی وقوع سیلاب در استان، خساراتی به مساکن، تعدادی از پل ها، احشام، راه ها، باغات روستایی وارد شده که از دولت انتظار می رود برای جبران این خسارات وارده مساعدت های لازم را انجام دهد.

در این جلسه، تعدادی از مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم آسیب دیده و همچنین در خصوص برآورد اولیه خسارت ها، گزارشاتی را ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز