وزیر ارتباطات در بیرجند:

بازار ICT تا پایان برنامه ششم ۳ برابر افزایش می‌یابد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۹:۰۵:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۱۳۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۳ برابری در حوزه بازار ICT تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود واعظی ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حوزه ICT بازاری رو به رشد دارد و سرمایه‌گذاری در ابتدای دولت یازدهم 13 هزار میلیارد بوده است که اکنون به 40 هزار میلیارد ریال رسیده است و تا پایان دولت یازدهم 110 میلیارد دیگر در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌شود.

وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند در خراسان جنوبی در مدت دولت یازدهم 17.7 دهم برابر، شبکه انتقال خراسان جنوبی 4.5 برابر و مشترکان اینترنت در استان 8.9 دهم برابر و یک هزار و 9 کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای خراسان جنوبی کشیده شده است.

واعظی با بیان اینکه در این سفر 19 شهر از تلفن همراه نسل سوم برخوردار شدند گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم با توجه به بستری که در شبکه فراهم شده است بتوانیم کارهای الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به انتخابات امسال افزود: مردم عملکردها را به خوبی نظاره می‌کنند  و می‌دانند به چه کسانی رأی دهند چراکه این مردم ملتی هستند که می‌توانند با رهنمودهای رهبری مشکلاتشان را بر طرف کنند.

وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید از فرصت‌ها از جمله انتخابات استفاده کنیم گفت: باید با حضور و مشارکت در انتخابات اقتدار کشور را نشان دهیم.

واعظی با بیان اینکه مهم نیست چه کسی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری پیروز شود افزود: مهم این است که انتخاباتی قانونی و پر شور داشته باشیم و یکدیگر را تخریب نکنیم و کاندیدا بتوانند کامل برنامه‌های خود را بیان کنند.

وی بیان کرد: هرکس که فکر می‌کند این کشور تنها می‌تواند توسط یک حزب و گروه اداره شود اشتباه فکر می‌کند چراکه باید یک هم بستگی بین ملت و قوای سه گانه باشد و این سیاستی است که دولت از ابتدای کارش استفاده کرده است.

وزیر ارتباطات  و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اعتقاد دارد که دولت متکی بر مردم است و براین اساس توانستیم تورم کشور را از 40 درصد کاهش و به 8 درصد برسانیم و 700 هزار شغل ایجاد کردیم که این گام بلندی است.

واعظی اظهار داشت: رئیس جمهور به خراسان جنوبی توجه زیادی داشته به گونه‌ای که دو بار به استان سفر داشته و در این سه سال 2 هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری در خراسان جنوبی در بخش ارتباطات انجام شده است.

 

نظر شما