فرماندار بیله‌سوار:

تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بیله‌سوار

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۴:۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۵۳۵۱
تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بیله‌سوار
فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ با نظارتها و اقدامات لازم از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده روستاهای مجاور شهر بیله‌سوار جلوگیری می‌شود.

به گزارش برنا،

آرام حلیم صبح امروز در نشست با کارشناسان و مهندسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیله‌سوار اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال وظیفه‌ خطیر هر یک از مسئولان بوده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهم بسزایی از تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی داشته و دارد و تحقق این شعار تنها وظیفه دولت نیست بلکه هم دولت و هم ملت و بخش خصوصی وظیفه‌ دارند که در این امر ایفای نقش کنند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار تصریح کرد: اجرای طرحهای هادی روستایی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها و نیز شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی ساختمانها دارد.

وی با قدردانی از تلاشهای انجام گرفته در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: ارائه الگوهای مناسب برای ساخت و سازها روستاها می‌تواند از تغییر بافت کالبدی روستا و شکل ظاهری آن جلوگیری کند.

حلیم افزود: توجه به ساخت مسکن برای محرومان و اجرای طرحهای هادی در روستاها از جمله نقاط قوت بنیاد مسکن در این سالها بوده است اما این آمادگی در شهرستان وجود دارد تا با همکاری این نهاد بتوانیم طرحهای خاص پایلوتی در سطح منطقه در راستای حفظ بافت محیط روستا و بهره‌مندی درست از فضای روستاها به اجرا در آوریم.

وی با اشاره به تلاش کارکنان بنیاد مسکن در ارائه خدمت به مردم محروم و روستاییان گفت: بنیاد مسکن در سال 58 با فرمان تاریخی حضرت امام(ره) و در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن روستایی برای محرومین و روستاییان بنا شد و امروز پس از گذشت 38 سال شاهد خدمات فراوانی در این زمینه از قبیل ایجاد مقاوم‌سازی مسکن روستاییان، معابر، هدایت آبهای سطحی و غیره هستیم که این خود نشانه‌ای از خدمت خالصانه به مردم است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با تاکید بر لزوم همکاری بانکها با اعطای وام بهسازی مسکن روستایی اظهار کرد: برخی بانکها همکاری مطلوبی داشته‌اند که جای تقدیر است اما برخی بانکها در اعطای وام بهسازی تعلل می‌کنند که باید مورد بررسی و شفاف‌سازی قرار گیرد.

حلیم تصریح کرد: در اجرای ماده 4 قانون ساماندهی در سطح شهرستان بیله‌سوار برای حل مشکل روستاییان ساکن در اراضی ملی، تعداد 32 روستا به منظور تملک و واگذاری به روستاییان از طریق منابع طبیعی شهرستان انتخاب و توسط کارشناسان بنیاد مسکن و منابع طبیعی تهیه صورت وضعیت و جانمایی شد و تعداد 7 روستا آماده تحویل و 2 روستا به مساحت 19 هکتار تحویل بنیاد مسکن شده و در سال 94 به مساحت 16 هکتار در روستای قیز قلعه سی تملک شده که آماده واگذاری به اهالی روستا است و در سال 95 تعداد 15 روستا با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال به صورت مطالبات توسط ماشین‌آلات بنیاد مسکن استان شن‌ریزی انجام شد.

وی خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستاهای مجاور شهر شد و گفت: با توجه به مهاجرپذیری و توسعه سریع جمعیت شهری و روستاهای اطراف شهر باید از تخریب زمینهای کشاورزی و ایجاد حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد.

حلیم با اشاره به سند منازل روستایی بیان کرد: پیگیری و تحویل سند منازل روستایی توسط بنیاد مسکن از طرحهای خوب به شمار می‌رود و این سند می‌تواند پشتوانه خوبی برای روستاییان باشد که در این راستا با وجود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها می‌توانیم خدمات هرچه بهتری را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار نظارت بر مقاوم‌سازی منازل روستایی را اولویت اصلی و مهم بنیاد مسکن در روستاها بدانست و تصریح کرد: در این رابطه باید مهندسان ناظر دقت نظر بیشتری داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز