با حضور جهانگیری بهره برداری می شود:

فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۰۷:۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۴۶۰۲۸
فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند
فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند که از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مصوب دولت به شمار می‌آید با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران، هم‌زمان با بهره برداری از طرح‌های آب‌رسانی به شهر جدید پرند و چند طرح تامین و انتقال آب در سطح شهر تهران، فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پرند که از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مصوب دولت به شمار می‌آید  با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

مجموع پروژه‌های قابل افتتاح شامل ۲۶۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال فاضلاب  و 19هزار  انشعاب فاضلاب و یک فاز تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر پرند  و هم‌چنین بهره‌برداری از ۸۰۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب ، ۱۵ ایستگاه تله‌متری ، بازسازی و توسعه ۲۳۸ کیلومتر شبکه توزیع آب و حفر و تجهیز  ۲۱ حلقه چاه در سطح شهر تهران با اعتباری افزون بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال است.

تصفیه‌خانه فاضلاب پرند در سه فاز با هدف جمع‌آوری، انتقال و تصفیه روزانه 87هزار متر مکعب فاضلاب بهره‌برداری می‌شود.

این پروژه با هزینه‌ای معادل 1250 میلیارد ریال انجام شده است و در فاز نخست آن، فاضلاب جمعیتی حدود 173هزار نفر با دبی 29هزار متر مکعب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود و سالانه 10 میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌شده با کیفیت مناسب برای مصارف کشاورزی، صنعت و تغذیه آب‌خوان‌ها تولید خواهد شد.

شهر جدید پرند در فاصله 30 کیلومتری تهران و در دشت البرز جنوبی قرار گرفته است و شیب عمومی شهر به گونه‌ای است که از شمال به جنوب از ارتفاع آن کاسته می‌شود.

فاضلاب این شهر توسط 260 کیلومتر شبکه شامل 224 کیلومتر شبکه فرعی،  نزدیک به 27 کیلومتر شبکه اصلی و 9 کیلومتر خط انتقال به صورت کاملا ثقلی به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

فرایند تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه، لجن فعال از نوع پیشرفته A2O  است که علاوه بر حذف آلاینده‌های آلی توانایی حذف بیولوژیک ازت و فسفر را به عنوان مهم‌ترین عوامل آلاینده زیست‌بوم‌های آبی نیز داراست.

 

نظر شما