"دریکوند"در اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم گفت:

نقش موثر و ارزنده ورزش در سلامت روحی وجسمی دانش آموزان

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۴۲:۳۸
کد خبر: ۵۴۶۲۸۰
نقش موثر و ارزنده  ورزش در سلامت روحی وجسمی دانش آموزان
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم گفت: آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی مدار آموزش‌، پیشگیری و توانمند سازی دانش آموزان حرکت می کند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ خدانظر دریکوند افزود : ما تلاش می‌کنیم که توان و قدرت "نه" گفتن را به دانش آموزان یاد بدهیم تا در مواجهه با دخانیات ، اعتیاد ، ناهنجاری‌های اجتماعی و ضد اخلاق ها بتوانند با صراحت و اعتماد به نفس بالا نه بگویند .

وی جشنواره نوجوان سالم را در دو بخش نمایشگاههای سیار و جشنواره عنوان کرد و افزود : معتقدیم هر اتفاق  مثبتی  که در آموزش و پرورش روی دهد؛ منشاء و اساس آن  در کلاس های  درس و مدرسه  و درارتباط  بین معلم و دانش آموز خواهد بود .

دریکوند در ادامه تاکید کرد : رابطه بین معلم و دانش آموز است که می‌تواند انسان متعالی و کامل را بسازدو پرورش دهد .

وی تصریح کرد :  اگر  معلمان  به  برنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌کند ، اعتقاد نداشته باشد این برنامه ها  موفق نخواهد شد و نتیجه عملی در پی نخواهد داشت .

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در ادامه سخنان خود افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی چند جامعه هدف مدنظر قرار می گیرد که شامل دانش آموزان،اولیا و مربیان می‌شود.

وی بر نقش موثر و ارزنده تربیت بدنی و ورزش در سلامت روحی ،روانی و جسمی دانش آموزان تاکید کرد و افزود : با ورزش می توان روحیه دانش‌آموزان راشاد و بانشاط و قدرت نه گفتن را در آنان تقویت کرد

دریکوند  ورزش را از اولویت‌های مهم در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت : پدران و مادران باید نوع رفتار و برخورد با فرزندان و دانش آموزان را بیاموزند و متناسب با روحیات و مقتضای سن آنان رفتار کنند .

وی در ادامه به نبود نگرش کارشناسی در نوع تعامل والدین با فرزندان در برخی از موارد اشاره کرد و افزود : نیاز هست که والدین آموزش های لازم را برای برخورد و ارتباط دوستانه با فرزندان سپری کنند .

وی بر آموزش مهارت‌های زندگی به  دانش آموزان، اولیا و مربیان تأکید کرد و افزود: معتقدیم که اگر می‌خواهیم در حوزه آموزش و پرورش فرهنگ سازی کنیم باید با  دستگاه‌های دیگر تعامل داشته باشیم و اگر هر اداره‌ای می‌خواهد اهداف خود را در جامعه  نهادینه کند،  باید به سراغ آموزش و پرورش بیایدو از ظرفیت این دستگاه هوشمندانه بهره برداری کند .

دریکوند اضافه کرد : مگراداره کل ورزش و جوانان بدون حضور و مشارکت آموزش و پرورش می تواند در توسعه ورزش های همگانی در جامعه موفق شود و مگرمحیط زیست هم می تواند بدون تعامل این دستگاه به نهادینه کردن فرهنگ  حفاظت از محیط زیست و احترام به طبیعت مبادرت کند.  وی ادامه داد : مگر سپاه بدون آموزش و پرورش می تواند به ترویج فرهنگ ایثار ، حهاد و شهادت بپردازد و حوزه های علمیه هم ارزش ها ی دینی و اعتقادی را در جامعه تعمیق بخشند .

دریکوند یادآور شد:در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست با کمک آقای مظفر افشار پدر بلوط ایران تاکنون ۵۰ هزار بذر و نهال بلوط توسط دانش آموزان لرستانی کاشته شده است و این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی طرح هر دانش آموز لرستانی ، یک نهال بلوط را  عاملی برای احیای جنگل های بلوط زاگرس عنوان کرد و گفت :  نهادینه کردن فرهنگ درست زندگی  از جمله مواردی است که آموزش و پرورش با دقت و حساسیت دنبال می کند . 

دریکوند در پایان از تعامل سازنده دستگاههای اجرایی و مدیران ارشد استان تقدیر کرد و گفت : با حمایت مدیران ارشد استان آموزش و پرورش مسیر تعالی و پیشرفت را با سرعت بیشتر ادامه خواهد داد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز