استاندار خوزستان:

حمایت بی شائبه دولت تدبیر و امید برای ارتقای سطح امنیت در جامعه و مرزها

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۴۴:۱۳
کد خبر: ۵۴۶۲۸۳
حمایت بی شائبه دولت تدبیر و امید برای ارتقای سطح امنیت در جامعه و مرزها
استاندار خوزستان گفت: دولت تدبیر و امید خود را مؤظف می داند که حمایت های بی شائبه خود را برای بالابردن سطح امنیت جامعه، مرزها و حفظ این آرامش در جامعه برای توسعه پایدار روزافزون داشته باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز اظهار کرد: 29 فروردین ماه سالروز ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان تبریک، تهنیت و شادباش عرض می کنم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بحمدلله در سایه ایثار و از خودگذشتگی آحاد نیروهای جان بر کف و مخلص خود در برهه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس کارنامه افتخارآمیز و غرورآفرینی از خود ارائه و به جای گذاشته است.

انقلاب اسلامی منادی الگوی مردم سالاری دینی در منطقه و جهان

استاندار خوزستان تصریح کرد: حتی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی بخش عمده ای از ارتش با تبعیت از فرمان امام راحل با پیوستن به مردم و نیروهای انقلابی نقش مؤثری در شتاب بخشیدن به پیروزی انقلاب ایفا کردند.

شریعتی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه جوامع کمتر توسعه یافته به دلیل فقدان مشهوریت سیاسی ارتش و نظامیان نقش اهرم فشار برای پیشبرد مقاصد سیاستمداران را ایفا می کنند و عمدتا علاقه و عطوفتی بین مردم آن نظامیان یا وجود ندارد و یا اینکه کمرنگ است. در ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی که منادی الگوی مردم سالاری دینی در منطقه و جهان است ارتش بخشی از پیکره ملت و عجین شده با روح آن است.

وی عنوان کرد: در کشور ما ارتش علاوه بر ایفای نقش خطیر پاسداری از مرزها و حدود ملی همراه و همگام با ملت و هماهنگ با سیاست های کلی نظام در همه عرصه ها حضوری فعال و جدی دارد. نقش بسیار مهم ارتش در تأمین امنیت ملی به عنوان یکی از اساسی ترین و مهمترین مؤلفه های بسترساز فرآیند توسعه پایدار کمک شایانی به ایجاد و تأمین امنیت و رفاه مردم می کند.

سرمایه گذاری بدون امنیت معنا ندارد

استاندار خوزستان ادامه داد: تأمین اشتغال، رفع بیکاری و افزایش رشد اقتصادی همه در سایه سرمایه گذاری انجام می شود که بدون امنیت هیچ معنا و مفهومی ندارد. امنیت پایدار به عنوان بستر اصلی توسعه و رکن اساسی آن محصول وجود یک ارتش مقتدر، توانمند و مردمی است که بحمدلله شاهد این نقش آفرینی خوب از سوی ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی هستیم.

شریعتی یادآور شد: البته اقتدار نیروهای نظامی و ارتش ما در ریشه در اتکا به باورهای عظیم دینی، معنوی و الهی دارد و یکی از عناصر تشکیل دهنده قدرت نرم و معنوی است؛ به عبارت دیگر ارتش در کشور ما علاوه بر تجهیز خود و تسلیحات مدرن و کارآمد خود را به سلاح ایمان و خودباوری مجهز کرده است.

وی اضافه کرد: همین مجهز بودن به سلاح ایمان و خودباوری باعث شد تا در هشت سال دفاع مقدس با وجود تجهیزات فراوان نیروهای دشمن ولی نیروهای ارتش، سپاه پاسداران و بسیج قهرمان این چنین ازخودگذشتگی کرده و با درخشش خود در مقابل اقتدار دنیا با وجود کمتر داشتن تسلیحات و تجهیزات کوتاه نیامده و خم به ابرو نیاورند. این موضوع مردمی بودن ارتش ایران از تفاوت های اساسی نظامیان ما با سایر کشورهاست که همه به آن اذعان دارند.

باز کردن چشم طمع بیگانگان متوهم به قدرت دفاعی روزافزون ایران

استاندار خوزستان گفت: در بعد قدرت سخت افزاری، پیشرفت ها و دستاوردهای ارتش قهرمان و سپاه پاسداران پس از پیروزی انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس در سایه رهنمودها و سیاست گذاری های امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری با اتکا به توانمندی متخصصان داخلی اعجاب گونه و پیشرفت ها با وجود تحریم های فراوانی که از سایر کشورهای دنیا به ویژه ابرقدرت های استکباری بر این کشور و خصوصا بر صنایع دفاعی و نظامی کشور روا داشته شد، خارق العاده بوده است.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: سیاست دفاعی کشور ما بحمدلله مبتنی بر بازدارندگی، عدم تجاوز و دست اندازی به دیگران و متناسب با نیازهای کشور طراحی شده و عمل می کند. برای کمک به ایجاد صلح و ثبات در سطح منطقه ای و جهانی و تعمیق عمق استراتژیک خود امروز تا آن سوی آب های بین المللی و اقیانوس اطلس حضور داریم که این تجلی اقتدار و عظمت از دستاوردهای اساسی انقلاب است.

وی عنوان کرد: البته این موضوع را که امری بسیار دقیق و درست هست را باید یادآور کنم که علاوه بر اهداف بشردوستانه و توسعه و همکاری های بین المللی مبتنی بر تحلیلی ـ تاریخی و حاصل برخی تجارب در گذشته های نسبتا دور ماست چون عمده نقطه آسیب پذیری ما در طی اعصار گذشته از ناحیه دریاها و مرزهای آبی بوده که انشاالله با تقویت روزافزون این توان دفاعی نیز چشم طمع هر بیگانه متوهمی را بر واقعیت ها باز کرده و آنها را بحمدلله به تفکر و تعقل وادار کردیم.

آرامش امروز ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه مرهون تلاش نیروهای مسلح

استاندار خوزستان اظهار کرد: بدون تردید آرامش امروز ما در منطقه پرآشوب خاورمیانه مرهون تلاش ها، فداکاری ها و جانفشانی های جان بر کفان ارتش قهرمان، سپاه پاسداران دلاور و سایر نیروهای نظامی است که اساسی ترین نیاز جامعه یعنی ثبات و امنیت را به خوبی برای ما به ارمغان آورده اند. همه این مسائل ما را ملزم می کند که نیازها و خواست های آنها در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در اولویت کارهای خود قرار دهیم و پشتیبان محکمی برای آنها باشیم.

شریعتی در پایان بیان کرد: دولت تدبیر و امید خود را مؤظف می داند که حمایت های بی شائبه خود را برای بالابردن سطح امنیت جامعه، مرزها و حفظ این آرامش در جامعه برای توسعه پایدار روزافزون داشته باشد. تلاش بر این دارد که نیازهای نیروهای نظامی را جزو اولویت های خود بداند.

خبرنگار: کوثر کریمی

نظر شما