معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

سربلندی نظام منوط به مشارکت حداکثری مردم است

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۳:۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۴۶۳۰۶
سربلندی نظام منوط به مشارکت حداکثری مردم است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: برای برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط لازم است دستگاه های مختلف نظام حضور موثر داشته باشند چراکه سربلندی نظام منوط به مشارکت حداکثری مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در نشست پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد بیان کرد: موضوع انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل هم برای سربلندی نظام نیازمند حضور و مشارکت حداکثری مردم هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: کارکرد اصلی این جلسات باید بسترسازی باشد تا مسیری که در پیش رو داریم با دقت و صلاحیت بیشتری دنبال شود.

شاهرخی یادآور شد: 29اردیبهشت ماه شاهد برگزاری دو انتخابات هستیم؛ یکی در سطح ملی برای انتخاب رئیس قوه مجریه و دیگری در سطح استان شامل شهرها و روستاها که تلاش ما بر این است که امکان برابر برای همه کاندیداها در استفاده از فرصت های تبلیغاتی فراهم شود.

وی تصریح کرد: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم برای تشکیل هیئت های اجرایی انجام شده و این هیئت ها فعال و معتمدین فرماندار نیز معرفی شده اند و در حال حاضر اقدامات لازم برای چیدمان شعب اخذ رای و انتخاب شعب در دستور کار است.

شاهرخی اعلام کرد: در خصوص شورای شهر و روستا نیز هیئت های اجرایی تشکیل و ثبت نام از داوطلبان و بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان نیز پایان یافته است.

وی توضیح داد: در انتخابات شوراهای سال جاری 64روستا به حوزه های انتخابیه افزوده شده است همچنین در این دوره در برخی شاخص ها از جمله تحصیلات شاهد رشد چشمگیری هستیم.

این مقام مسئول استان قزوین را از استان های امن کشور دانست و اظهار کرد: در استان قزوین به لحاظ امنیتی مشکلی نداریم به طوری که استان قزوین از استان های امن و آرام کشور است و حتی در بررسی های انجام شده شهر قزوین جزو 10شهر رقابتی کشور معرفی شده است.

شاهرخی تأکید کرد: همه بسترهای برگزاری انتخابات در حال فراهم شدن است از این رو ما همه را به رعایت قانون اساسی دعوت می کنیم تا در چارچوب قانون عمل کنند چراکه در این صورت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی گفت: از آنجا که اصل بر اجرای قانون است با هرگونه قانون شکنی برخورد می کنیم بنابراین باید همه بر مدار قانون حرکت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته در جریان برگزاری انتخابات شور انتخاباتی لازم است ولی  کاندیداها و هوادارانشان باید از بداخلاقی، قانون شکنی و بی نظمی دوری کنند.

شاهرخی اعلام کرد: فضای بانشاط سیاسی باید توأم با اخلاق مداری و قانون مداری باشد و مجریان، بازرسان و ناظران و سایر دست اندرکاران باید با بی طرفی اقدام و از رفتارهای شائبه دار دوری کنند که چنین رویکردی سلامت انتخاباتی را افزایش داده و انتخاباتی سالم و رقابتی را رقم خواهد زد.

وی یادآور شد: براساس نظر مقام معظم رهبری رأی مردم حق الناس است و ما مسئولیم براساس همین دیدگاه اساسی در انتخابات اصل امانتداری را در همه مراحل مورد توجه قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز