مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین:

برنامه های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۳:۵۴:۵۸
کد خبر: ۵۴۶۳۷۰
برنامه های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین از برنامه های حمایتی و مشوق های خاص بهره مند می گردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی تولیدات دانش بنیان، نوآور و صنایع استراتژیک استان قزوین اظهار کرد: برنامه های حمایتی و مشوق های خاصی برای شرکتهای دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین در نظر گرفته شده است.

خانپور اذعان کرد: در این نمایشگاه ۸واحد تولیدی دانش بنیان مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین که به عنوان صاحبان ایده، تولید و اشتغال پایدار مطرح هستند حضور دارند.

وی در ادامه یادآور شد: شرکت های دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می توانند از امکان پرداخت یک سوم بخش نقدی به میزان ده درصد و یا ده درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع و همچنین امکان تقسیط بخش غیر نقدی تا 48ماه برخوردار شوند.

خانپور با اشاره به مشوق ها و برنامه های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان گفت: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور، حمایت از صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان و .. از جمله برنامه های حمایتی از این شرکت ها می باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در راستای شناسایی و کمک به واحدهای صنعتی دانش بنیان و توانمند نمودن آنها در حوزه تولید و صنعت، در حال حاضر ۱۹واحد دانش بنیان و مستعد دانش بنیان شدن در شهرکها و نواحی صنعتی استان مستقر می باشند.

خانپور توضیح داد: این واحدهای تولیدی در زمینه محصولات تولیدی مواد دارویی، نساجی و پوشاک، فرآورده های دارویی و آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو، فیلترهای صنعتی، فرآورده ها و بسته بندی کشمش و خرما، انواع لامپ و روشنایی، تولید فرو مولبیدن و نمک های رنیوم فعالیت دارند.

نظر شما