یک کوهنورد مصدوم در کامیاران از سوی امدادگران هلال احمر نجات یافت

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۴:۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۳۹۶
یک کوهنورد مصدوم در کامیاران از سوی امدادگران هلال احمر نجات یافت
یک کوهنورد در شهرستان کامیاران بعد از مصدومیت از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر در این شهرستان نجات پیدا کرد.

به گزارش برنا از سنندج، یکی از ساکنین روستای گازرخانی از توابع شهرستان کامیاران که پس از سقوط از کوههای منطقه به شدت مصدوم شده بود، پس از هفت ساعت عملیات تجسس، انجام کمکهای اولیه، تثبیت و انتقال به بیمارستان کامیاران منتقل شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع از مفقود شدن یکی از ساکنان روستای گازرخانی در کوههای منطقه، سریعا تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت شهرستان تشکیل و به منطقه اعزام شد.

ایرج قوامی افزود: علاوه بر اعزام تیمی متشکل از زبده ترین نجاتگران جمعیت کامیاران،   ۴۰ نفر از ساکنین روستاهای منطقه که به صورت داوطلبانه در عملیات تجسس حضور داشتند.

وی بیان کرد: خوشبختانه پس از چندین ساعت پیاده روی و کوهپیمایی تیم تجسس جمعیت هلال احمر موفق شد فرد مصدوم را یافته و پس از عملیات تثبیت به بیمارستان اعزام نماید.

وی گفت: فرد مصدوم پس از سقوط از ارتفاع ۳ متری دچار آسیب شدید بدنی شده و به دلیل صعب العبور بودن منطقه، انتقال آن در عملیات بسیار دشواری صورت پذیرفت.

قوامی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران با استفاده از توان بالای نجاتگران و امدادگران خود سال گذشته نیز یکی از کوهنوردان مصدوم گیرافتاده در کوه های منطقه را نجات داده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل نموده بود.

وی از کوهنوردان و ساکنین محلی که قصد کوهنوردی در کوههای منطقه را دارند درخواست کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی، از قبل مسیر حرکت خود را تعیین و به بستگان خود اطلاع دهند تا در صورت بروز حادثه اطلاعات نسبی در عملیات تجسس موجود باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز