فعالیت ۷۹ سازمان مردم نهاد کردستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۴:۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۴۶۴۰۰
فعالیت ۷۹ سازمان مردم نهاد کردستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ۷۹ سازمان مردم نهاد دراین استان در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر فعالیت می کنند.

به گزارش برنا از سنندج، سلیم کریمی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج، با اشاره به اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکرد و شعار اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور است، گفت: نخستین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدرهم در راستای این شعار دراستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ نهاد دولتی در دنیا به تنهایی قادر به مقابله با مواد مخدر نیست، اظهارداشت: ۸۰ درصد مقابله با مواد مخدر مربوط به حوزه های درمان و پیشگیری است.

وی با بیان اینکه این همایش ۳۱ فروردین در دانشگاه کردستان برگزار می شود، بیان کرد:  این همایش با حضور سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد استان های کردستان، گیلان، زنجان، اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی برگزار می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان به محورهای برگزاری این همایش اشاره کرد و اظهارداشت: نقش سازمان ها و مراکز غیردولتی در جذب مشارکت های مردمی ونقش و جایگاه سازمان ها و مراکز غیردولتی در گفتمان سازی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی از جمله محورهای این دوره از همایش است.

کریمی ادامه داد:نقش سازمان ها و مراکز غیردولتی در امر اجتماعی شدن صیانت و کارآفرینی برای گروه های خاص و نقش سازمان ها و مراکز غیردولتی در امر اجتماعی شدن درمان، کاهش آسیب و حمایت های اجتماعی ازدیگر محورهای برگزاری این همایش است.

وی بیان کرد: جمعی از مسئولان کشوری از جمله قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، استاندار کردستان و اعضای هیئت عملی دانشگاه در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان عنوان کرد: ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این همایش به سازمان مردم نهاد نوای باران استان اختصاص پیدا کرده است.

کریمی با بیان اینکه ۷۹ سازمان مردم نهاد دراین استان در حوزه مبارزه و مقابله  با مواد مخدر فعالیت می کنند، اظهارداشت: این سمن ها در بخش های خیریه، فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری مرتبط با مواد مخدر مشغول به فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: کمیته راهبردی برگزاری نخستین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر متشکل از ۱۲ سمن فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

نظر شما