معاون پیشتیابی و توسعه دانشگاه لرستان :

حضور۲۰۰سرمایه گذارو۱۲سفیرکشورهای خارجی درکنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۲۳:۲۷:۱۶
کد خبر: ۵۴۶۵۴۸
حضور۲۰۰سرمایه گذارو۱۲سفیرکشورهای خارجی درکنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان
دکتر محمد جعفری گفت:این کنفرانس در روزهای 31 فروردین ماه و اول اردیبهشت امسال در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛معاون پیشتیابی و توسعه دانشگاه لرستان گفت:دانشگاه لرستان میزبان دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان است که در آن 200 سرمایه‌گذار و 12 سفیر کشورهای خارجی شرکت می‌کنند.

دکتر محمد جعفری افزود:این کنفرانس در روزهای 31 فروردین ماه و اول اردیبهشت امسال در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری استان لرستان به سرمایه‌گذاران دانست وگفت:در اولین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان لرستان که در اردیبهشت ماه 94 در دانشگاه لرستان برگزار شد 31 تفاهم‌نامه به ارزش پنج هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در استان لرستان منعقد شد و امیدواریم در دومین کنفرانس، تفاهم‌نامه‌های بیشتری برای رونق سرمایه‌گذاری منعقد شود.

جعفری تصریح کرد:بیش از 250 سرمایه‌گذار خارج از استان به دومین کنفرانس دعوت شده‌اند که 200 سرمایه‌گذار دعوت برای حضور در کنفرانس را پذیرفته‌اند و عمدتاً سرمایه‌گذاران غیرلرستانی داخلی و خارجی هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 12 سفیر کشورهای خارجی به همراه هئیت‌های اقتصادی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

جعفری بیان داشت:در بخش علمی کنفرانس نیز بیش از 70 مقاله با موضوعات ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان لرستان ارسال شده است که از طرف اعضای هئیت‌ علمی دانشگاه‌های سراسر کشور و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تهیه شده است.

وی عنوان کرد:مقالات علمی در قالب پنل‌های مختلف{میزکارها} ارائه خواهد شد.

جعفری گفت:دو کارگاه آموزشی تحت عنوان مدیریت ریسک و برنامه‌ریزی استراتژیک نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود که از برنامه‌های کنفرانس است.

وی ادامه داد:از مجموع سرمایه‌گذاران که به کنفرانس خواهند آمد تعداد 15 سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای ایتالیا، چین و هندوستان در کنفرانس حضور دارند.

وی اظهارداشت:در روز اول وزیر امور اقتصاد و دارایی و استاندار لرستان سخنرانی خواهند کرد و پنل‌های علمی به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

جعفری یادآورشد:همچنین جلسات مختلف تخصصی مقامات استان با سرمایه‌گذاران و سفرای کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

وی گفت:در روز دوم نیز شرکت‌کنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان بازدید خواهند کرد.

جعفری اضافه کرد:در اولین کنفرانس عمده سرمایه‌گذاران دعوت شده از سرمایه‌گذاران لرستانی مقیم خارج از استان بودند اما در این کنفرانس بسیاری از سرمایه‌گذاران غیرلرستانی هم شرکت خواهند کرد.

این معاون دانشگاه لرستان تاکید کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید، تقویت فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی با محوریت بخش خصوصی است واز اولویت‌های سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، تقویت دیپلماسی اقتصادی است.

جعفری بیان کرد:کنفرانس، با مشارکت و همکاری استانداری لرستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دانشگاه لرستان برگزار می‌شود. سایر دستگاه‌ها و ادارات استان نیز در برگزاری این همایش شرکت و همیاری دارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز