مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان:

وجود ۲۱ شهرک و نواحی صنعتی مصوب دولتی درلرستان/۲۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازمی گردند

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۲۳:۵۱:۱۶
کد خبر: ۵۴۶۵۵۴
وجود ۲۱ شهرک و نواحی صنعتی مصوب دولتی درلرستان/۲۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازمی گردند
بختیار رازانی گفت:در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 17 واحد صنعتی راکد که فعالیت نداشتند به چرخه تولید باز گرداندیم

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بختیار رازانی اظهار داشت: در راستای حمایت و تحقق پیام سال مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال جدید با تلاشی مضاعف و در ادامه روند رشد تولید و اشتغال، در صدد هستیم در مسیر توسعه کشور گامهای بلندتر و موثرتری برداریم.

وی گفت: استان لرستان دارای 21 شهرک و نواحی صنعتی مصوب دولتی می باشد که یکی از این شهرکها، شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی لرستان است که به صورت خصوصی اداره می شود ما بقی شهرکها دولتی هستندکه از این تعداد 16 شهرک به بهره برداری رسیده و آمادگی استقرار واحدهای صنعتی را در خودشان دارند این 16 شهرک دارای امکانات زیر بنایی اصلی آب، برق هستند که 13 شهرک و نواحی صنعتی نیز دارای گاز می باشند و خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی لرستان نیز که متولی آن شرکت شهرکهای صنعتی لرستان می باشد بعنوان یکی از مناطق مهم کشور، آمادگی استقرار واحدهای صنعتی را دارا می باشند.

رازانی بیان داشت: در سال گذشته در کل مجموعه استان بالغ بر 383 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک،متوسط و بزرگ پرداخت شد که از مبلغ فوق در شهرکهای صنعتی بالغ بر 32 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی پرداخت گردید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان افزود: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 17 واحد صنعتی راکد که فعالیت نداشتند به چرخه تولید باز گرداندیم و همچنین در صدد هستیم در برنامه سال جدید طرح رونق ادامه پیدا کرده و حدود 20 واحد تعطیل  را به چرخه تولید باز گردانیم .

بختیار رازانی در ادامه گفت: برای بازگرداندن این 20 واحد راکد اعتباری بالغ به 300 میلیارد ریال یعنی به اعضای هر واحد صنعتی یک میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص واگذاری زمین نیز از سال 83 تا 92 یعنی در یک بازه زمانی 10 ساله به طور میانگین سالی 9 هکتار یعنی در کل 90 هکتار زمین واگذار نموده ایم که خوشبختانه در این سه سال گذشته بالغ بر 160 هکتار یعنی بطور میانگین سالی بیش از 54 هکتار زمین به واحدهای صنعتی واگذار شده است که شامل طرحهای بزرگی مانند: پتروشیمی کوهدشت و لاستیک سازی خرم آباد و سایر طرحهایی که متقاضی استقرار در شهرکها بوده اند، می باشد که در واقع در سه سال گذشته رشد چشمگیری در واگذاری زمین به متقاضیان واحدهای صنعتی داشته ایم .

رازانی گفت: این شرکت در خصوص آموزش نیز در سال گذشته 53 دوره آموزشی جهت مدیران و شاغلین واحدهای صنعتی برگزار نموده که طی این دوره ها حدود 1500 نفر به مدت 26000 نفر - ساعت آموزش دیده و همچنین تعداد 5 تور صنعتی به تعداد 130 نفر جهت مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی برای تبادل اطلاعات صنعتگران با سایر صنعتگران استانهای دیگر کشور برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در طی سال گذشته از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعداد 6 ضمانت نامه بالغ بر 46000 میلیون ریال صادر و تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات طرح رونق تولید به واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی نیز تعداد 26 واحد بالغ بر 320000 میلیون ریال که مورد حمایت این شرکت قرار گرفته اند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز