فرماندار محلات در همایش صبح و نشاط:

دسترسی مناسب نیمی از جمعیت کشور به شهرستان محلات

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۳۰:۲۷
کد خبر: ۵۵۰۸۶۷
دسترسی مناسب نیمی از جمعیت کشور به شهرستان محلات
فرماندار شهرستان محلات گفت: دسترسی مناسب مردم و گردشگران به این شهرستان به لحاظ بعد مسافت شرایط مطلوبی را برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان محلات فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ علی زینی وند در حاشیه برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط که به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما و با حضور جمع کثیری از شهروندان در محل پایانه صادراتی گل و گیاه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان محلات از ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف برخوردار است که سنگ، گل و ماهیان زینتی از جمله پتانسیل های شاخص شهرستان به شمار می رود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: گل یکی از مزیت های مهم محلات است که امسال شاهد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گل در این شهر هستیم که خوشبختانه با استقبال بی نظیر شهروندان از اقصی نقاط ایران روبرو شد.

فرماندار محلات ادامه داد: در این شهرستان 900 هکتار سطح زیر کشت گل وجود دارد و هم اکنون هزار نوع انواع گیاه تولید می شود و هدفگیری شهرستان محلات تولید 5 هزار نوع انواع گیاه در سطح شهرستان است که در این زمینه پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات نقش مهمی را ایفا می کند.

زینی وند تصریح کرد: 30 درصد از مردم شهرستان محلات در صنعت گل اشتغال دارند و دانش فنی تولید گل محلات در دنیا بی نظیر است و خوشبختانه طی سالیان اخیر استقبال جوانان تحصیل کرده برای فعالیت در این صنعت بسیار پررنگ بوده که حمایت های انجام گرفته از این قشر زمینه ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان را فراهم می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دیگر توانمندی شهرستان محلات بیان کرد: صنعت سنگ از دیگر پتانسیل های شهرستان محلات است که هم اکنون 60 درصد از سنگ تراورتن مرغوب کشور و 12 درصد از تراورتن دنیا در این شهرستان تولید می شود و بیش از 300 کارخانه فراوری سنگ در محلات وجود دارد و به زودی عملیات احداث مدرن ترین کارخانه سنگ در شهرستان آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان محلات ماهیان زینتی را از دیگر توانمندی های مهم شهرستان عنوان کرد و افزود: این شهرستان بزرگترین صادرکننده ماهیان زینتی در کشور است و به زودی عملیات احداث بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در مجاورت پایانه صادراتی گل و گیاه محلات آغاز می شود.

زینی وند گفت: دسترسی مناسب مردم و گردشگران به این شهرستان به لحاظ بعد مسافت شرایط مطلوبی را برای حضور سرمایه گذاران در شهرستان محلات فراهم کرده است زیرا نیمی از جمعیت کشور ایران با طی فاصله زمانی حدود 3 ساعت به این شهرستان دسترسی پیدا خواهند کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز