استاندار خراسان رضوی خبر داد:

افتتاح خانه ی جوانان استان همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع)

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۲:۳۳:۰۵
کد خبر: ۵۵۰۸۸۱
افتتاح خانه ی جوانان استان همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع)
با حضور معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده، استاندار خراسان رضوی و مدیرکل ورزش و جوانان استان جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در مشهد مقدس برگزار شد.
 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا رشیدیان در این جلسه اظهار کرد: افتتاح خانه جوانان می تواند همچون خانه احزاب دستاوردهای مناسبی را در خصوص توسعه فعالیت های جوانان به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: بانک اطلاعات جوانان خراسان رضوی هم اکنون در حال تدوین است که پس از تکمیل می تواند پایه و اساس برنامه ریزی ها در این حوزه باشد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: باید راهکارهای مناسبی توسط دستگاه های اجرایی استان برای کاهش نرخ بیکاری آماده شود زیرا در شرایط فعلی تعداد قابل توجهی از افراد جویای کار در استان را جوانان تشکیل می دهند.

رشیدیان گفت: اجرای سیاست های مختلف برای فراهم کردن شرایطی مناسب برای حضور جوانان در عرصه های گوناگون اجتماعی از جمله رویکردهایی است که باید در خراسان رضوی توسط مجموعه های مخلتف دنبال گردد.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان برای حضور این قشر در عرصه های مختلف اجتماعی استفاده کرد، افزود:  در عرصه استفاده زنان از فعالیت های مختلف دچار یک بی عدالتی بوده ایم که باید به مرور این موضوع برطرف گردد.

رشیدیان گفت: هم اکنون برای ورزش بانوان و دختران محدودیت های بسیار زیادی وجود دارد، بر همین اساس باید تلاش بیشتری برای عمق بخشیدن به فعالیت های بانوان انجام شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید شرایط مناسب برای ورزش زنان و فعالیت های مختلف آن ها در عرصه های گوناگون از روستاها آغاز شود، ادامه داد: وضعیت آسیب های اجتماعی در خراسان رضوی نسبت به گذشته کاهش یافته و هم اکنون نرخ رشد طلاق نیز با کاهش مواجه شده است. 

رشیدیان به حادثه تروریستی میرجاوه نیز اشاره کرد و گفت: شهدای حادثه تروریستی میرجاوه از مقام بسیار والایی برخوردار هستند و باید به صورت ویژه از آن ها تقدیر و تشکر کرد.

استاندار خراسان رضوی به ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و گفت: روحیه و ایثار و شهادت بزرگترین شاخص در نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی تصریح کرد:همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در سال گذشته در حوزه ورزش های بومی و محلی دختران استان خراسان رضوی خصوصا در روستاها توانستند که در سطح کشور درخشش بالایی از خود نشان دهند،در این راستا خراسان رضوی سابقه خوبی در حوزه رشته ورزشی بازی های بومی و محلی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: استانداری این استان تلاش کرده تا شرایط حضور جوانان در عرصه های مختلف بیش از گذشته افزایش یابد و در همین راستا از تشکیل گروه مشاوران جوان نیز حمایت کرده است. 

سید جواد حسینی با بیان اینکه تشکیل پارلمان جوانان خراسان رضوی به صورت ویژه دنبال می شود، خاطر نشان کرد: تلاش شده تا فضا برای گفت وگوی جوانان به صورت نظام مند فراهم گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط برای نشاط بیش از گذشته فراهم گردد و در این زمینه باید برنامه ریزی مدون انجام گردد، یادآور شد: افزایش روحیه نشاط از جمله رویکردهایی است که توسط دولت یازدهم در جامعه به صورت گسترده دنبال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ارتقاء جایگاه این استان در عرصه ورزش نشان دهنده توجه ویژه و تلاش مسئولان در حوزه ورزش خراسان رضوی است.

افتتاح خانه جوانان خراسان رضوی یکی از برنامه های در نظر گرفته شده در هفته جوان است.

گفتنی است هفته جوان از شانزدهم اردیبهشت ماه شروع می شود و تا بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری ادامه می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز