دولت برای توسعه زیرساختهای سقز طرحهای جامعی دارد

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۶:۰۷:۳۰
کد خبر: ۵۵۰۹۵۸
دولت برای توسعه زیرساختهای سقز طرحهای جامعی دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان تأکید کرد: توسعه زیرساخت های عمرانی و گردشگری شهر سقز ضرورتی اساسی است و دولت در این راستا طرحهای جامعی دارد.

به گزارش برنا از سنندج، امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان به همراه جمشید اسدی مدیرکل شهری و شوراهای استانداری کردستان، با سفر به شهرستان سقز از پروژه های عمرانی این شهرستان بازدید کردند، قادری همچنین در ادامه این بازدید در همایش ملی زیویه حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

معاون عمرانی استاندار کردستان در همایش ملی زیویه در سقز که با حضور جمعی از مسئولان، صاحبنظران و اساتید کشوری و محلی برگزار شد، گفت: برگزاری همایش‌ هایی از این دست برای توسعه گردشگری کردستان، ضروری است  .

امیر قادری با اشاره به اینکه درباره زیویه نوشته‌ها و کتاب‌های زیادی وجود ندارد و بیشتر آثار آن در موزه‌های خارجی موجود است، خاطرنشان کرد: در مورد زیویه زیاد کار نشده و باید آنقدر فعالیت علمی و تحقیقی صورت گیرد و مقالات نوشته شود تا از این ابهام و مظلومیت درآید.

قادری اظهار کرد: پژوهش و کاوش زیویه باید همواره در دستور کار باشد تا حق این اثر تاریخی ادا شود.

معاون استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اینکه تپه باستانی زیویه یک مکان ارزشمند تاریخی است، بر حفظ و حراست از این اثر تأکید کرد.

قادری، با بیان اینکه، گردشگری از محورهای اصلی توسعه استان کردستان است تصریح کرد :سازمان میراث فرهنگی و شهرداری ها باید بیشتر برای معرفی میراث فرهنگی این استان تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت آثار مکتوب در خصوص شناخت مردم نسبت به میراث فرهنگی، کمبود منابع را از مهمترین موانع برشمرد و گفت: کمبود منابع علمی در خصوص زیویه صدق می کند.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه آثار زیویه در موزه های جهان مایه افتخار است تصریح کرد: این آثار یک خزانه و میراث ملی است که از سوی دیگر نشانه به تاراج رفتن آثار و میراث گذشتگان است.

قادری با بیان اینکه حمام حاج صالح از آثار تاریخی سقز از طریق ماده 55 قابل واگذاری به شهرداری است از شهردار سقز خواست در این راستا اقدام کند.

گفتنی است این همایش با همکاری فرمانداری، دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی و فنی مهندسی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سقز، پایگاه ملی زیویه، شورای اسلامی وشهرداری سقز و آموزش و پرورش برگزار شد.

قلعه تاریخی و باستانی 3500 ساله زیویه از شاهکارهای معماری بشریت پیش از میلاد است که آثار آن مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

معاون استاندار کردستان و هیئت همراه در ادامه بازدیدی از سطح شهر سقز داشتند. در جریان این بازدید که فرماندار و شهردار سقز و جمعی از مسئولان شهرستانی نیز حضور داشتند، از روند اجرای پل "که وه سوار"، بازدید شد. این پل به طول 350 متر و عرض 21 متر بلوار شهید بهشتی را به بلوار دانشجو وصل می کند و طی روزهای آتی به اتمام می رسد و مورد استفاده شهروندان سقزی قرار خواهد گرفت.

قادری در این خصوص با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های شهری گفت: ساخت پل"که وه سوار"سقز، یکی از اقدامات مناسب در راستای روان سازی ترافیک و ایمن سازی حمل و نقل شهری است.

وی همچنین در جریان بازدید از پارک تپه مالان که نماینده مردم قروه و بانه نیز حضور داشت، گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی شهر سقز، توسعه زیرساخت های عمرانی و گردشگری این شهر ضرورتی اساسی است و در این راستا طرحهای جامعی داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز