مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

کاهش هزینه‌ها با تعامل صنعت و دانشگاه میسر می‌شود

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۲:۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۵۳۸۴۷
کاهش هزینه‌ها با تعامل صنعت و دانشگاه میسر می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تعامل صنعت و دانشگاه را موجب کاهش قیمت تمام‌شده محصولات عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علی آشتاب نیز که در این همایش سخن می‌گفت، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با همکاری هم یک بسته تعریف تا بر اساس آن بتوانیم مشکلات مرتبط با حوزه کارفرمایان را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال، یک سال استثنایی است، باید برنامه داشته باشیم و هدفمند مسائل را دنبال نماییم با هم از هدر رفت منابع جلوگیری و از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این که اگر قرار است این استان به عنوان پایلوت کارآفرینی معرفی شود، اضافه کرد: ضروری است این هدف بر پایه‌ی یک سری مشوق‌ها و برنامه‌ها باشد تا منجر به عبور وضعیت استان در حوزه اشتغال شود، و گرنه برگزاری صرف همایش مورد نظر نیست.
آشتاب از عدم تعامل صنعت و دانشگاه به عنوان یکی از گرفتاری‌های استان یاد کرد و گفت: ما با یک جمعیت جوان جویای کار مواجه‌ایم که عمده‌ترین آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که دانش و تخصص‌شان متناسب با نیاز جامعه نیست.
وی با تأکید بر این‌که دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل محور هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه کارفرمایان ما خیلی حاضر به هزینه کردن برای پژوهش نیستند. اگر به دنبال ارتباط صنعت با دانشگاه هستیم باید یک مطالعه علمی متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه صورت گیرد.

وی مزیت مهم تعامل صنعت و دانشگاه را پرورش نیروی ماهر و کاهش قیمت تمام شده محصول عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز