معاون اقتصادی استاندار قزوین:

ورزش مقوله بسیار مهم و تاثیرگذاری است

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۳:۰۰:۴۳
کد خبر: ۵۵۴۳۱۰
ورزش مقوله بسیار مهم و تاثیرگذاری است
معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: مقوله ورزش یک موضوع بسیار مهم و تأثیر گذار در سلامت مردم است و باید برای توسعه آن اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در اولین جلسه کمیته اقتصاد ورزش استان قزوین که با حضور مدیران کل ورزش و جوانان، امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، شرکت شهرکهای صنعتی و راه و شهرسازی قزوین در محل استانداری برگزار شد با تاکید بر لزوم شکل گیری اقتصاد ورزشی عنوان کرد: ورزش یک مطالبه عمومی است که باید در سبد زندگی مردم گنجانده شود و برای تحقق این امر نیاز است اقتصاد ورزشی در استان قزوین شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در کشور های توسعه یافته باشگاه های ورزشی در همه رشته ها به صورت یک بنگاه اقتصادی عمل می کنند افزود: ورزش نه تنها در سطح ملی یک صنعت درآمدزا می باشد بلکه می تواند به توسعه اقتصادهای محلی و کوچک نیز کمک کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تقویت ساختار بازار و قوانین ورزش در سطوح استانی و منطقه ای می تواند به رشد صنعت ورزش و منافع اقتصادی ناشی از آن در این مناطق کمک کند.

حبیبی بر لزوم اصلاح قوانین در جهت کمک به اقتصاد ورزشی تأکید کرد و گفت: به طور نمونه واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک به دولت مالیات پرداخت می‌کنند، دولت‌ نیز می تواند  بخشی از این مالیات‌ها را در قالب بخشودگی در جهت گسترش فعالیت‌ های ورزشی اختصاص دهد که خوشبختانه در برنامه ششم این مسأله لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه باید بستر های لازم برای ورود و سرمایه گذاری بخش صنعت در ورزش فراهم شود تصریح کرد: دولت پای کار است و شیوه های متنوعی برای این کار در نظر گرفته است و باید اقتصاد و ورزش با هم پیوند بخورند تا ورزش همگانی و قهرمانی گسترش یابد.

این مقام مسئول در پایان از همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های متولی در حوزه صنعت خواست نسبت به ترغیب و تشویق واحدهای صنعتی استان برای همکاری در زمینه بسط ، گسترش و حمایت از ورزش و هیأت های ورزشی استان وارد عمل شوند.

در این جلسه مدیران کل ورزش و جوانان استان، امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، شرکت شهرکهای صنعتی و راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت موجود و نحوه همکاری در جهت هدف گذاری لازم برای دستیابی به اقتصاد ورزش در استان ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز