با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛

همایش داوطلبان سلامت در قزوین برگزار شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۳:۰۲:۲۰
کد خبر: ۵۵۴۳۱۳
همایش داوطلبان سلامت در قزوین برگزار شد
همایش داوطلبان سلامت و فعالیت های سلامت محور شهروندی با حضور متولیان شهرداری و بهداشت در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و مرکز بهداشت شهیدبلندیان قزوین همایش داوطلبان سلامت و فعالیت های سلامت محور شهروندی در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار و بر لزوم توجه به سلامت مردم تاکید شد.

صادق آریان معاون فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این مراسم گفت: داوطلبان سلامت بدون هیچ چشم داشتی در برابر مردم حس مسئولیت دارند و مردم را با بهداشت سلامت جسمی و روانی آشنا می کنند.

آریان از برگزاری همایش های آموزشی با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای سطح دانش سلامت شهروندان خبر داد و از داوطلبان سلامت خواست آموزش های سلامت محور شهروندی را به مردم منتقل کنند.

وی اظهار کرد: ارتقای مشارکت مردم در برنامه ها تعهد آنان را نسبت به اجرای برنامه بالا برده و مردم با احساس خودکار آمدی بر سلامت فرد خانواده و جامعه شان اثر گذار می شوند.

آریان افزود: اهداف مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آموزش شهروندان می‌باشد بنابراین با استفاده از ظرفیت بالای داوطلبان سلامت می توان گام های اساسی و خوبی را در مسیر ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان و انتقال آموزه های شهروندی برداشت.

سید سعید اسکویی رئیس مرکز بهداشت استان قزوین گفت: سلامت تنها در بعد جسمی نیست و سایر ابعاد روحی، اجتماعی و معنوی فرد را نیز در بر می گیرد.

اسکویی افزود: بر خلاف تصور بسیاری از مردم که اختلال روان را تنها مربوط به عده ای افراد خاص می دانند این اختلال می تواند از یک ناخن جویدن ساده در کودکان تا گوشه گیری، کم حرفی تا پرخاش گری و افسردگی را شامل شود.

وی اضطراب های ناشی از امتحان، کار، مدرسه و زندگی را از جمله اضطراب هایی عنوان کرد که افراد در طول روز تجربه می کنند و گفت: اگرچه نمی توان استرس ها را از بین برد اما می توان با آموزش راهکارها و مهارت هایی به افراد از جمله مهارت نه گفتن، حل مساله، دوست یابی و کنترل خشم این استرس را مدیریت کرد.

اسکویی با اشاره به این مطلب که میزان استرس و اضطراب در میان نوجوانان بالا می باشد افزود: از آنجا که سلامت روان برازدواج، کار و تحصیل بسیار تاثیر گذار است در نتیجه افراد باید یاد بگیرند فشار روانی را در زندگی خود کاهش داده و به سلامت روانی دست یابند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت بهداشت در زمینه بهداشت روان گفت: در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت که از سال گذشته آغاز شد با راه اندازی مراکز جامع سلامت، کارشناسان سلامت روان نیز در تمام این مراکز مستقر و خدمات آموزش سلامت روان و مشاوره را بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهند.

وی ارایه مشاوره تغذیه را نیز از دیگر خدمات این مراکز جامع سلامت اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود راه اندازی این مراکز در 2سال گذشته و گسترش خدمات در آنها، هنوز مردم اطلاع چندانی از این خدمات ندارند و امیدواریم با همکاری رسانه ها اطلاع رسانی در این زمینه گسترش یابد.

دکتر حسین قافله باشی روانشناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز گفت: آمارهای  اختلالات روان پزشکی در سطح جهان تکان دهنده است که نشان می دهد به صورت رسمی 25درصد و یا از هر 4نفر یک نفر دارای اختلال روانپزشکی است.

دکتر قافله باشی افزود: اکنون مردم از خدمات مراکز درمانی بی اطلاع اند بنابراین باید داوطلبان سلامت، شهروندان را در راستای ارتقای سطح سلامت بهداشت روان با این مراکز آشنا کنند.

وی در این همایش به ارائه مطالبی در زمینه اختلال افسردگی و راهکارهای پیشگیری از آن پرداخت.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از داوطلبان سلامت استان قزوین تجلیل شد.

شهرداری2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز