کارنامه دولت تدبیر وامید در حوزه ورزش وجوانان استان مرکزی :

تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان طی ۴ سال گذشته

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۳:۲۸:۰۵
کد خبر: ۵۵۴۳۵۲
تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان طی ۴ سال گذشته
رشد و توسعه ورزش و امور جوانان قطعا تاثیر بسزایی در توسعه و زیر ساخت های فرهنگی ، اجتماعی ، اخلاقی و اقتصادی هر جامعه ایفاد می نماید .

 به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان در طول سال های گذشته با تلاش و تعامل با تمامی بخشهای مرتبط در راستای اعتلای این سهم، گام های موثری برداشته است .

افزایش چشم گیر ورزشکاران سازمان یافته استان به 72000 نفر در پایان سال 95 توسعه و ارتقاء سهم ورزش در سبد خانوارهای استان ،توسعه ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی ، رشد پنج درصدی تعداد اماکن ورزشی استان از سال 92 تاکنون که در 4 سال موجب تغییر معناداری در سرانه ورزشی استان گردید .

 حضور بی سابقه نمایندگان ورزش استان در بازیهای آسیایی-پارآسیایی که برای اولین بار در تاریخ ورزش استان با 12 نماینده در تمامی بخشهای ورزشکار ، مربی و سرپرست، نشان از رشد متوازن ورزش قهرمانی داشته است .

 همچنین حضور پر تعداد ورزشکاران استان در بازیهای پارالمپیک ریو، ارتقاء تعداد تیم های لیگ برتری استان از 6 تیم در سال 92 به 22 تیم در سال 95 نیز نشان از فعالیت پر رنگ هیات ها و باشگاه های ورزشی در سطح استان مرکزی دارد .

 اجرای برنامه ها و همایش های پیاده روی ، جام های نوروزی ، مسابقات مختلف استانی –ملی و طرح استعدادیابی ورزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای مهم و ابزار های تاثیر گذار محسوب می گردد .

در طول این سال ها علی رغم تمامی مشکلات بیش از 13 پروژه عمرانی افتتاح و 74 مکان ورزشی استان تعمیر اساسی و بهینه سازی گردیده است .

 همچنین در پی سفر هیات محترم دولت 8 باب پروژه عمرانی دیگر در سطح استان در دست احداث گردیده که هم اکنون عملیات اجرایی آن ها در دست اقدام می باشد .

در حوزه پر اهمیت جوانان نیز تعداد سمن های جوانان از 12 سمن در سال 92 به 40 سمن در سال 96 ارتقاء یافته است که اکثرا با رویکرد تخصصی از اقشار مختلف جوانان تشکیل یافته است .

همچنین تعداد جلسات ساماندهی امور جوانان با 47% درصد رشد در طی این 4 سال مواجه بوده است و بالغ بر 17000 مخاطب از خدمات مشاوره ای حوزه فرهنگی و جوانان بهره برده اند .

 تعداد اردوهای توانمندسازی و هویتی با رشدی بالغ بر 50% درصد همراه بوده و 1500 برنامه فرهنگی متنوع در این حوزه جهت ارتقاء فرهنگی ایرانی اسلامی جوانان و ورزشکاران استان به اجرا درآمده است .

 ایجاد احکام حقوقی و قانونی حمایتی در قالب قوانین بودجه سنواتی و برنامه ششم که با تعامل مناسب با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایجاد گردیده است و همچنین افزایش اعتبارات حوزه ورزش و جوانان و مستند سازی بخش اعظمی از فضاهای ورزش استان از جمله دستاوردهای این اداره کل و وزارت متبوع طی 4 سال گذشته بوده است .

پرداخت بیش از نیمی از بدهی حامل های انرژی سنواتی 12 سال گذشته اماکن و ایجاد بستر قانونی جهت استفاده از مشارکت مردم ، خیرین و بخش خصوصی در راستای توسعه ورزش از جمله خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و امور جوانان به شمار می رود .

امید است با تکیه بر تلاش و خرد جمعی مساعی تمامی بخش ها و حوزه های مرتبط روند رو به رشد و توسعه ادامه یابد و مردم عزیز استان مرکزی بالاخص جوانان برومند ایران اسلامی همواره از خدمات ارائه شده بصورت کیفی تر و کمی تر بهره مند گردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز