بخشدار مرکزی قزوین:

هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال اختصاص یافته است

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۴:۰۲:۲۲
کد خبر: ۵۵۴۳۹۷
هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال اختصاص یافته است
بخشدار مرکزی قزوین گفت: بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در اختیار شرکت های تولیدی و صنعتی استان قزوین قرار گرفته و این افتخاری برای دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مرتضی علیخانی بخشدار بخش مرکزی قزوین اظهارکرد: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاشهای دولت نبود، اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی مشکل دار در استان داشتیم که خوشبختانه با اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای تولیدی و صنعتی استان قزوین از این کار جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: همه این تسهیلات در راستای فرامین مقام معظم رهبری و در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، صورت گرفته تا هم گره های اقتصادی جامعه گشوده شود و هم با ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم، کشور به سوی توانمندی های اقتصادی بیشتری حرکت نماید.

علیخانی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 650میلیون دلار صادرات داشتیم که این میزان در سال های قبل از آن 350میلیون دلار بوده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه های قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام بیش از 450میلیون دلار بوده، اظهارکرد: برخی با اطلاعات نادرست و تحلیل های نابجا، بذر ناامیدی در جامعه میکارند که این هرگز با فرامین مقام عظمای ولایت همخوانی ندارد و نشان می دهد که آنها نه ولایت را شناخته اند و نه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حرمت قایل هستند.

وی افزود: اگر واقعا این ها دلسوزند باید به مردم بگویند که کشور در سال 92و پیش از روی کار آمدن دولت دکتر روحانی در چه شرایطی بود و اکنون در چه شرایطی است.

علیخانی تصریح کرد: تورم 41درصدی و نرخ رشد اقتصادی منفی 8/6درصدی و واردات بی رویه کالاهای بنجول کشور های مشهور به تولیدات بی کیفیت، کشور را در آستانه بحران بزرگی قرار داده بود.

بخشدار مرکزی قزوین افزود: در همان سال ها، کشور هرسال بیش از 700هزار میلیارد تومان بدهی به ارث می گذاشت و تعهدات پیش خور شده دولت قبل آنچنان بود که اگر دولتی جز دولت آقای روحانی و از همان طیف قبلی بر سرکار می آمد، نه تنها امکان حرکت رو به جلو برای کشور وجود نداشت، بلکه تمام زنجیره های اقتصادی کشور در حداقل زمان ممکن قفل می شد و ارکان جامعه بهم می ریخت.

این استاد روابط بین الملل دانشگاه در تحلیل خود از مذاکرات برجام گفت: برجام برای کشور ایران یک موهبت الهی بود که هزاران دستاورد مهم به ارمغان آورد که با گذشت زمان مردم آن را بیشتر لمس خواهند کرد.

وی تصربح کرد: لغو تحریم های ظالمانه ایران، نوسازی ناوگان هوایی کشور، پایان دادن به پروژه ایران هراسی و بی اثر کردن شش قطع نامه شورای امنیت ملل، خروج از ذیل بند 7سازمان ملل متحد ، برداشته شدن تحریم های ثانویه در سه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، بانکی، مالی و حمل و نقل و بیمه ، به رسمیت شناختن برنامه صلح آمیز هسته ای ملت پیشینه دار ایران، بستن پرونده پی ،ام ،دی بزرگترین پرونده اتهامی علیه جمهوری اسلامی با زبان منطق  و گفتگو و ده ها امتیاز و دستاورد مثبت برجام است که متاسفانه به دلیل بی بهره بودن دولت از رسانه های همگانی بیان و تشریح نمی شود.

علیخانی با بیان اینکه برجام ثمرات و برکاتی نیز در داخل کشور داشته است افزود : کاهش نرخ تورم تا 8درصد در سه سال متوالی ، افزایش رشد اقتصادی مثبت 6، کاهش 25درصدی واردات و افزایش 40درصدی صادرات، مثبت کردن تراز تجاری کشور از نتایج عملکرد دولت تدبیر و امید است که به یاری خداوند روند آن در آینده رو به بهبودی کامل خواهد بود.

بخشدار مرکزی قزوین افزود: دیپلماسی فعال و با تدبیر دولت دکتر روحانی و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری و همراهی ملت فهیم ایران، موجب شد تا سایه شوم جنگ جنگ طلبان از سر کشور بگذرد و اقتدار و اعتبار و امنیت کشور را در جهان دوچندان کند.

علیخانی در ادامه درمورد ساماندهی دولت در راستای منافع ملت گفت : برقرای بیمه همگانی 15میلیون ایرانی محروم از خدمات بیمه ای و اجرای طرح تحول سلامت در دورترین روستا های ایران و رسیدن به خودکفایی گندم که بعد از دولت اصلاحات متاسفانه با ناتدبیری ها منجر به واردات بی رویه گندم شد ، خود از جمله  کارهای بزرگی است که اگر به شرح و تحلیل و تفسیر پرداخته شود ، معلوم می شود که دولت هم در داخل و هم در خارج پرونده نه تنها قابل دفاع بلکه افتخار آمیزی دارد.

بخشدار مرکزی قزوین در پاسخ به آنهایی که آمارهای ایجاد اشتغال در کشور و استان را زیرسوال می برند اظهارکرد: آنچه که مسئولان بلندپایه استان، از استاندار گرفته تا فرمانداران می گویند حقیقت محض است و تمام آمار ها و شا خص ها نشان می دهد که فرصت های شغلی ایجاد شده واقعی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز