نماینده مردم ‌اردبیل در مجلس:

معلمان حق‌التدریس مدارس کشور تعیین تکلیف می‌شوند

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۴:۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۵۴۴۲۳
معلمان حق‌التدریس مدارس کشور تعیین تکلیف می‌شوند
دبیر کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به زوی وضعیت اشتغال معلمان حق‌التدریس مدارس کشور تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش برنا، محمد فیضی ظهر شنبه در همایش تجلیل و گرامیداشت مقام معلم در اردبیل تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های آموزش‌وپرورش تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس است که مجلس نیز پیگیر این موضوع است و به زودی این خواسته محقق خواهد شد.

وی افزود: به منظور بهبود وضعیت فعالیت فرهنگیان نظام رتبه‌بندی معلمان نیز مطرح شده که متأسفانه نهادینه نشده و اجرای آن از سوی مجلس پیگیری می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با پیاده‌سازی نظام رتبه‌بندی پرداختی معلمان نیز بر اساس شایستگی و توانمندی انجام می‌شود.

فیضی به طرح دیگر مجلس برای الزام دولت جهت ارتقا ایمنی مدارس اشاره کرد و گفت: به منظور ایمن‌سازی سه میلیارد دلار از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این مبلغ بعد از کسر سهم صندوق اختصاص خواهد یافت، اضافه کر: علاوه بر این اشخاص حقیقی و حقوقی که در احداث مدرسه و فضاهای آموزشی و ورزشی مرتبط با آموزش‌وپرورش مشارکت دارند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اقدام دیگر را اختصاص سه درصد از سود شرکت‌های دولتی به پژوهش و نوآوری دانست و گفت: آموزش‌وپرورش می‌تواند از این اعتبار برای امور پژوهشی استفاده کند.

 

نظر شما