با حضور در استان قزوین؛

رییس سازمان انرژی اتمی از مرکز پرتودهی صنعتی قزوین بازدید کرد

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۵۹۷۵۹
رییس سازمان انرژی اتمی از مرکز پرتودهی صنعتی قزوین بازدید کرد
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از مرکز پرتو دهی فرآیند نوین مجهز به اولین شتاب دهنده بومی پرقدرت صنعتی الکترون در قزوین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از مرکز پرتو دهی فرآیند نوین مجهز به اولین شتاب دهنده بومی پرقدرت صنعتی الکترون که در فروردین ماه سال جاری از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح شد، بازدید کرد.

با راه اندازی این مرکز توسط متخصصان داخلی می توان خدمات متنوعی را به بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارایه داد که به عنوان نمونه یکی از آنها افزایش زمان نگهداری محصولات غذایی و پیشگیری از بروز آفت در آن ها است که می تواند صادرات کالا از کشور به خارج را تسهیل کند.

فریدون همتی استاندار قزوین در این بازدید گفت: یکی از سیاست های دولت حرکت در مسیر تقویت دانش هسته ای کشور است که با احداث این مرکز کار بزرگ ملی در استان در حال اجراست که با تکمیل آن تحول بزرگی در صنعت کشاورزی اتفاق خواهد افتاد.

مرکز پرتودهی صنعتی با استفاده از شتاب دهنده پر توان رودوترون در استان قزوین در سه فاز در دست اجراست که سال آینده افتتاح می شود.

نظر شما