قائم مقام سازمان بهزیستی کشور :

۱۱۰ اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی می شود .

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۵۹۸۳۶
۱۱۰ اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی می شود .
قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح مرکز نگهداری از معلولان دختر بالای 14 سال شهرستان اظهار داشت : 110 اورژانس اجتماعی جدید در شهرهای بالای 50 هزار نفر امسال در استان های مختلف کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ طی مراسمی با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین ، پورشبانان قائم مقام سازمان بهزیستی کشور ، رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی و تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی مرکز نگهداری از معلولان دختر بالای 14 سال در خمین افتتاح شد .

در این مراسم فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت : این شهرستان ظرفیت های لازم برای استفاده از مشارکت خیران در اجرای طرح های مشارکتی با سازمان بهزیستی را دارد. 

سید مهدی ساداتی در ادامه افزود: ارتباط مطلوب بهزیستی با معلولان و بهره مندی از توانمندی های فکری آنان بسیاری از مشکلات و محدودیت های این قشر را کاهش داده است. 

وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره ای، توسعه وسایل مورد نیاز معلولان و ایجاد اشتغال برای آنان از اقدامات نهاد حمایتی بهزیستی در این شهرستان است. 

سید مهدی ساداتی تاسیس مراکز غیردولتی توسط خیران به منظور خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر و خانواده های آنان را ازجمله ظرفیت های خمین در راستای کاهش مشکلات شهرستان بیان کرد. 

در ادامه قائم مقام سازمان بهزیستی کشور نیز اظهار داشت : راه اندازی 140 پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر در دستور کار امسال قرار داشت.

وی اظهارکرد : 30 مرکز از این اهداف در 2 ماه اول امسال راه اندازی شده و بقیه نیز تا نیمه اول امسال راه اندازی می شوند.

پورشبانان ادامه داد: ارتقای فعالیت و خدمات اورژانس اجتماعی با اهتمام و توجه جدی دولت تدبیر و امید نسبت به مسائل حوزه اجتماعی در دستور کار گرفت.

وی افزود : اورژانس اجتماعی کشور در سال 78 راه اندازی شد و بر این اساس 96 پایگاه اورژانس اجتماعی در سراسر کشور راه اندازی شد.

وی ادامه داد: فعالیت اورژانس های اجتماعی به دلایلی با رکود در دولت های گذشته مواجه شد و دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به مسائل اجتماعی کشور مکلف شد که در قالب برنامه ششم توسعه در 140 شهرستان کشور، مرکز جدید اورژانس اجتماعی راه اندازی کند.

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود : با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه توجه دستگاه های متولی به حوزه مسائل اجتماعی کشور و اهتمامی که دولت تدبیر و امید به توصیه های معظم له داشتند وظایف مشخصی توسط دولت به این سازمان اعلام شد.

وی بیان کرد: بر همین اساس خدمات مشاوره ای، مراقبتی، توانمند سازی و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تجهیزات کمی و کیفی مراکز توانبخشی، مراکز خدماتی و نگهداری معلولان 100 درصد رشد کرد. 

وی گفت: سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور متولد می شد که برای پیشگیری از آن دولت لایحه ای را به مجلس ارائه داد و مجلس با تصویب آن قانون مشاوره های ژنیکی قبل از ازدواج در قالب برنامه ششم توسعه را الزامی کرد.

پور شبانان در ارتباط با تعداد مراکز نگهداری از معلولان ذهنی گفت: در کشور یک هزار و 200 مرکز راه اندازی شده که به 110 هزار معلول خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: 95 درصد مراکز توانبخشی در کشور غیر دولتی اداره می شوند و بهزیستی با شرکای اجتماعی خود که از خیران هستند به ارائه خدمات و فعالیت اجتماعی می پردازد. 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این آیین گفت : تاسیس مرکز نگهداری دختران معلول ذهنی در خمین با استفاده از کادری مجرب و متعهد از مددکاران، پرستاران، پزشک، روانشناس و روانپزشک به دلیل نزدیکی به مرکز استان مشکلات نگهداری این افراد را کم می کند. 

وی ادامه داد: ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بهزیستی توسط انجمن های خیریه و مراکز غیردولتی این نهاد حمایت را در خدمات رسانی بهتر کمک می کند. 

مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختر بالای 14 سال ثامن الحج خمین سومین مرکز نگهداری معلولان ذهنی در سطح استان مرکزی است و ظرفیت نگهداری از 50 معلول ذهنی را به صورت شبانه روزی با ارائه خدماتی مانند کاردرمانی و فیزیوتراپی، را دارد.

 

 

 

نظر شما