معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی :

دشت لاله های واژگون خمین طبیعتی جذاب برای گردشگران

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۲:۳۱:۵۰
کد خبر: ۵۵۹۸۵۲
دشت لاله های واژگون خمین طبیعتی جذاب برای گردشگران
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در بازدید از دشت لاله های واژگون خمین گفت: یکی از مناظر دیدنی شهرستان خمین که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند، دشت زیبا و چشم نواز لاله های واژگون است.

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی؛ حمید رضا مرادی افزود: طبیعت بکر و منظره چشم‌ نواز این دشت پُر از لاله در فصل بهار هرساله دوستداران و مشتاقان طبیعت را به سمت خود می‌کشاند.

 مرادی بیان داشت: لاله‌های واژگون با وجود زیبایی منحصر به فرد دارای عمر کوتاهی هستند که از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت در این دشت نمایان می شود.

مرادی اظهار کرد: به واسطه شکل خاصی که این لاله دارد و بر عکس بودنش به واژگون در واقع اسمش را انتخاب کرده اند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد پس از حضور در این دشت و با چیدن این گلها خسارات زیادی را به این جاذبه طبیعی و محیط زیست وارد کرده‌اند.

مرادی در ادامه افزود: بیش از هفت هکتار از دشت ها و کوهپایه های شهرستان خمین محل رویش لاله های واژگون در استان مرکزی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در ادامه بیان داشت:این دشت زیبا تکه ای از یک پازل طبیعی خدادادی می باشد که با حذف این تکه کل پازل زیبایی خود را از دست خواهد داد، پس سعی کنیم در حفظ و نگهداری این پازل زیبا تلاش کنیم

 

 

نظر شما